Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Blisko połowa internautów nie ufa e-sklepom

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 23-09-2015, 09:47
Blisko połowa internautów nie ufa e-sklepom
fot. Fotolia

Z ostatniego raportu Gemiusa wynika, że 46 proc. polskich internautów nie robi zakupów w sklepach internetowych. Jednym z głównych powodów jest brak wiarygodności e-sprzedawców. Jak handlujący w sieci przedsiębiorcy mogą uwiarygodnić swoje e-sklepy i przekonać dodatkowych konsumentów do zakupów?

Wielu konsumentów docenia duży wybór i niższe ceny produktów w e-sklepach, a także wygodę kupowania, jednak wciąż niemal połowa polskich internautów wykazuje nieufność do zakupów online. Wiarygodność sklepu w sieci ma dla kupujących duże znaczenie. Zauważają to także sami e-przedsiębiorcy. Chcąc wyróżnić się w stosunku do konkurencji oraz zdobyć ich zaufanie, zaczynają interesować się certyfikacją swoich e-biznesów. Jak wygląda proces uzyskania certyfikatu przez e-sklep, jakie są obowiązki przedsiębiorcy z niego wynikające, z jakimi kosztami się to wiąże?

Uzyskanie certyfikatu przez e-sklep wiąże się ze spełnieniem przez niego szeregu kryteriów. Certyfikat w żadnym wypadku nie może być jedynie znaczkiem bez znaczenia, który bez problemu może posiadać każdy podmiot gospodarczy. – Dla potencjalnego klienta, który ma wątpliwości czy dokonać zakupu w nieznanym mu e-sklepie jest to znak, że dana firma została sprawdzona przez ekspertów, uzyskała potwierdzenie jakości i wiarygodności, a co za tym idzie jest godna zaufania – mówi Rafał Stępniewski z Rzetelnyregulamin.pl.

 

Certyfikacja krok po kroku

Obwarowania w zakresie certyfikacji w dużej mierze opierają się na przepisach prawa oraz tzw. dobrych praktykach i standardach obsługi klienta. Jak wygląda cały proces?

1.    Weryfikacja w rejestrach. Firma starająca się o uzyskanie certyfikatu jest weryfikowana pod względem formalno-prawnym w rejestrach np. Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) czy Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS). Jeśli firma nie widnieje w bazach ani CEIDG ani KRS może to oznaczać, że podmiot został zarejestrowany poza granicami Polski. Wtedy eksperci sięgają po rejestry zagraniczne.

2.    Sprawdzanie regulaminu. W okresie przechodzenia procesu certyfikacji  sprawdzane jest, czy e-biznes spełnia kryteria prowadzenia sprzedaży internetowej określone prawem. Eksperci dokonują gruntownego audytu strony e-sklepu. Weryfikowane są zapisy w regulaminach oraz ich zgodność z ustawą konsumencką np. w zakresie zwrotu towaru, reklamacji czy terminu, w którym klient ma możliwość odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Dodatkowo sprawdzane jest to, czy sklep internetowy spełnia wszystkie obowiązki informacyjne np. czy na jego stronie internetowej znajdują się dane adresowe firmy, nazwa organu, który zarejestrował działalność gospodarczą.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Karolina Grucha 24-09-2015, 13:34:
Moim zdaniem, to wina tego, że sprzedawcy internetowi na potęge zamieszczają klauzule niedozwolone w swoich regulaminach. A to utrudniają zwrot, a to go uniemożliwiają, a to obciążają dodatkowymi kosztami itp. Regulaminy powinny być weryfikowane przez sam UOKiK w jakiś sposób - nie wiem, automatycznie? Póki co polecam audyt regulaminu sklepu internetowego, który wykaże błędy. W sieci są firmy, które go robią, czasem bezpłatnie. Trzeba dobrze poszukać... Przestańcie oszukiwać, proszę. Co wam to daje? Chcecie żerować na cudzej niewiedzy, naiwności? Żałosne...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH