REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

BMI: Do 2014 roku sprzedaż detaliczna w Polsce wzrośnie o 28 proc.

  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 30-11-2010, 20:10
BMI: Do 2014 roku sprzedaż detaliczna w Polsce wzrośnie o 28 proc.
Na zdjęciu: Sklep sieci Carrefour

Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę BMI do 2014 roku sprzedaż detaliczna w Polsce wzrośnie o 28 proc. We wrześniu sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła r/r o 9,9 proc., co daje nam najlepszą pozycję w Unii Europejskiej.

REKLAMA

Wartość sprzedaży detalicznej w ciągu najbliższych 4 lat wzrośnie o 28 proc. z prognozowanego na koniec tego roku 387,16 miliardów zł do 494,65 miliardów w roku 2014. Najważniejszymi czynnikami wpływającymi na rozwój rynku według BMI jest wzrost wynagrodzeń, rosnąca liczba samochodów, a co za tym idzie mobilność konsumentów oraz otwartość Polaków na nowe rozwiązania.

Wyraźną i stałą poprawę w zakresie sprzedaży detalicznej obserwuje się od czasu wstąpienia naszego kraju do Unii Europejskiej w 2004 roku. Rozwój gospodarki stymuluje napływ inwestycji zagranicznych. Pod tym względem wypadamy najlepiej w regionie.
Optymistyczne dane dostarczył również najnowszy raport CB Richard Elis, według którego jesteśmy drugim najatrakcyjniejszym rynkiem w Europie dla sieci handlowych. Aż 33 proc. z nich planuje w Polsce ekspansję lub rozszerzenie swojej oferty.

Optymistyczne doniesienia docierają m.in. z rynku FMCG, który, choć sam wzrost oscyluje w granicach 1 proc., mocno nastawia się na wprowadzanie nowych produktów, marek i wariacji. - Firmy FMCG zgłaszają się do nas coraz częściej, by wesprzeć ich w sprzedaży zupełnie nowych na polskim rynku artykułów lub nieoferowanych wcześniej wariacji produktu - mówi Łukasz Gajewski. - Utrudnieniem dla zagranicznych koncernów jest ogromne rozproszenie rynku, niespotykane w takiej skali w innych krajach Europy. Do niedawna pełna gama produktów - np. 8 rodzajów kaw, zamiast 2 - trafiała tylko do niewielkiej liczby sklepów. Dziś jednak firmy coraz częściej proszą nas o zaplanowanie dystrybucji w kolejnych 10-20 000 sklepów.

Zmieniają się także przyzwyczajenia Polaków co do miejsca dokonywania zakupu i poszukiwania informacji o produktach. Coraz chętniej poszukując danego produktu sięgamy do internetu, stąd wartość branży e-commerce stale rośnie. W 2009 roku na zakupy internetowe Polacy wydali 13,43 miliarda złotych. Przewiduje się, że w przyszłych latach wzrosty roczne będą oscylowały w okolicach 20 proc., a w 2010 roku zostanie przekroczony poziom 2 proc. udziału e-commerce w handlu tradycyjnym.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 116) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH