Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

BMI: Do 2014 roku sprzedaż detaliczna w Polsce wzrośnie o 28 proc.

Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę BMI do 2014 roku sprzedaż detaliczna w Polsce wzrośnie o 28 proc. We wrześniu sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła r/r o 9,9 proc., co daje nam najlepszą pozycję w Unii Europejskiej.

BMI: Do 2014 roku sprzedaż detaliczna w Polsce wzrośnie o 28 proc.
Na zdjęciu: Sklep sieci Carrefour

Wartość sprzedaży detalicznej w ciągu najbliższych 4 lat wzrośnie o 28 proc. z prognozowanego na koniec tego roku 387,16 miliardów zł do 494,65 miliardów w roku 2014. Najważniejszymi czynnikami wpływającymi na rozwój rynku według BMI jest wzrost wynagrodzeń, rosnąca liczba samochodów, a co za tym idzie mobilność konsumentów oraz otwartość Polaków na nowe rozwiązania.

Wyraźną i stałą poprawę w zakresie sprzedaży detalicznej obserwuje się od czasu wstąpienia naszego kraju do Unii Europejskiej w 2004 roku. Rozwój gospodarki stymuluje napływ inwestycji zagranicznych. Pod tym względem wypadamy najlepiej w regionie.
Optymistyczne dane dostarczył również najnowszy raport CB Richard Elis, według którego jesteśmy drugim najatrakcyjniejszym rynkiem w Europie dla sieci handlowych. Aż 33 proc. z nich planuje w Polsce ekspansję lub rozszerzenie swojej oferty.

Optymistyczne doniesienia docierają m.in. z rynku FMCG, który, choć sam wzrost oscyluje w granicach 1 proc., mocno nastawia się na wprowadzanie nowych produktów, marek i wariacji. - Firmy FMCG zgłaszają się do nas coraz częściej, by wesprzeć ich w sprzedaży zupełnie nowych na polskim rynku artykułów lub nieoferowanych wcześniej wariacji produktu - mówi Łukasz Gajewski. - Utrudnieniem dla zagranicznych koncernów jest ogromne rozproszenie rynku, niespotykane w takiej skali w innych krajach Europy. Do niedawna pełna gama produktów - np. 8 rodzajów kaw, zamiast 2 - trafiała tylko do niewielkiej liczby sklepów. Dziś jednak firmy coraz częściej proszą nas o zaplanowanie dystrybucji w kolejnych 10-20 000 sklepów.

Zmieniają się także przyzwyczajenia Polaków co do miejsca dokonywania zakupu i poszukiwania informacji o produktach. Coraz chętniej poszukując danego produktu sięgamy do internetu, stąd wartość branży e-commerce stale rośnie. W 2009 roku na zakupy internetowe Polacy wydali 13,43 miliarda złotych. Przewiduje się, że w przyszłych latach wzrosty roczne będą oscylowały w okolicach 20 proc., a w 2010 roku zostanie przekroczony poziom 2 proc. udziału e-commerce w handlu tradycyjnym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

BMI RSS ALERT    /    sprzedaż detaliczna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.52.4
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.