Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Bomi planuje rozwijać franczyzowe sieci delikatesów i supermarketów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 07-04-2009, 12:42

Grupy BOMI chce postawić na rozwój sieci poprzez mniej kapitałochłonną franczyzę. Grupa planuje pozyskać do sieci franczyzowej ok. 150 nowych sklepów.

- Przewidujemy skierowanie nowej, rozszerzonej oferty franchisingowej do naszych partnerów już w maju tego roku. Poza istniejącą ofertą w formacie sklepów osiedlowych, w III kwartale będziemy również gotowi przedstawić atrakcyjną propozycję dla większych przedsiębiorców, chcących prowadzić supermarkety lub delikatesy - mówi Andrzej Wojciechowicz, prezes PPH BOMI S.A.

- Równocześnie nie rezygnujemy z rozwoju organicznego własnej sieci. W naszym budżecie na rok 2009 przewidzieliśmy ponad 28 mln zł na nowe otwarcia, które obejmą 5 delikatesów i 2 supermarkety oraz blisko 26 mln zł na modernizację dotychczasowych placówek w centrach handlowych. Z końcem marca otworzyliśmy pierwsze w tym roku delikatesy, a w miniony weekend w nowej formule otwarte zostały delikatesy w C.H. Klif w Gdyni - dodaje prezes.

Grupa BOMI poprzez nabycie w 2008 roku 94,84 proc. akcji Rabat Pomorze, który jest jednym z największych operatorów logistycznych w zakresie handlu detalicznego w Polsce, w dużym stopniu uniezależniła się od dystrybucji zewnętrznej. Krótkoterminowa strategia BOMI zakłada podwojenie udziału dystrybucji własnej w obsłudze sklepów Grupy w roku 2009.

Firma chce, aby docelowo 75-80 proc. sprzedaży franczyzobiorców realizowana była przez własną sieć dystrybucji, co pozwoli na redukcję kosztów operacyjnych. W pierwszej kolejności zamierzamy wykorzystać potencjał naszej bazy logistycznej, jednakże w miarę wzrostu sieci sprzedaży BOMI oraz sieci franchisingowej będziemy zwiększać nasze moce logistyczne - głównie w obszarze najmu powierzchni magazynowych lub outsorcingu.

- Do połączenia z Rast S.A. oraz zakupu akcji Rabat Pomorze S.A. około 90 proc. umów najmu w BOMI zawarte były w euro. Aktualnie struktura czynszów jest zdywersyfikowana, gdzie czynsze w euro to około 60 proc., pozostałe w PLN. Jednakże pomimo powyższego kurs euro niekorzystnie wpływa na wyniki przedsiębiorstwa. Od początku bieżącego roku renegocjujemy umowy najmu z naszymi partnerami. Proces ten nie jest łatwy i wymaga zrozumienia obu stron. W niektórych obszarach umów udało się jednak osiągnąć zakładane rezultaty - dodaje prezes Wojciechowicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.