REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Bomi podtrzymuje prognozy zysku na 2011 r. Jednak musi prowadzić walkę cenową z dyskontami

  • Autor: PAP
  • Data: 31-08-2011, 23:52
Bomi podtrzymuje prognozy zysku na 2011 r. Jednak musi prowadzić walkę cenową z dyskontami
Bomi w pierwszym półroczu zmniejszyło liczbę placówek handlowych z 56 według stanu na koniec I półrocza 2010 do 51

Grupa Bomi po wynikach pierwszego kwartału podtrzymało prognozę osiągnięcia 19,2 mln zł zysku netto w 2011 roku, ale zapowiada weryfikację prognoz na obecny i przyszły rok do 30 października - poinformowała spółka w komentarzu do wyników.

REKLAMA

W komentarzu do wyników Bomi podało, że w chwili obecnej nie występują przesłanki do weryfikacji prognozy.

"Zarząd emitenta natomiast będzie uważnie analizować swoje otoczenie rynkowe, dane makroekonomiczne i informacje o konkurencji w celu właściwego wykonywania obowiązków informacyjnych w tym względzie. Zarząd spółki planuje przeprowadzić weryfikację opublikowanych prognoz na lata 2011 i 2012 do dnia 30 października 2011 roku po zakończeniu sprzedaży w III kwartale i zakończeniu procesu przejęcia spółki Tolak z Warszawy" - napisano.

W I półroczu 2011 roku grupa Bomi zwiększyła obroty rdr dzięki rozwojowi sieci franczyzowej oraz przyłączeniu do Grupy spółki Centrum Dystrybucja w Łodzi.

"Działania te pozwoliły zniwelować negatywne skutki sytuacji ekonomicznej w kraju (takie jak spowolnienie tempa gospodarczego, niska dynamika sprzedaży żywności i napojów) oraz niekorzystne zmiany w strukturze rynku, polegające min na umacnianiu się pozycji sieci dyskontowych w kraju. Jednocześnie, na osiągnięte wyniki finansowe Grupy duży wpływ miał ogólny wzrost cen, spowodowany sytuacją rynkową w kraju i na rynkach światowych, w tym również wzrost cen walut. Sytuacja rynkowa wymusiła na spółkach Grupy walkę cenową z konkurencyjnymi sieciami dyskontowymi a tym samym miała bezpośrednie przełożenie na uzyskaną marżę i osiągnięty wynik finansowy" - napisano w komentarzu do wyników.

Dodatkowo, na uzyskany poziom wyniku finansowego wpływ miały wyższe koszty finansowe spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej.

Bomi w pierwszym półroczu zmniejszyło liczbę placówek handlowych z 56 według stanu na koniec I półrocza 2010 do 51. Tym samym powierzchnia handlowa uległa mniejszeniu z 95,5 tys. m2 do 83,8 tys. m2 na koniec I półrocza 2011.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH