Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

BP chce kreować zmiany na rynku stacji paliw

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 27-02-2017, 10:59
BP chce kreować zmiany na rynku stacji paliw
Piotr Pyrich, dyrektor generalny BP w Polsce fot. za wnp.pl

BP planuje zainwestować w Polsce w 2017 roku nawet 150 mln zł, otwierając 20-30 nowych stacji paliw. Nie wykluczamy także rozwoju nieorganicznego, przewidując, że w najbliższych dwóch latach nastąpią zmiany właścicielskie na rynku detalicznym - mówi w rozmowie z wnp.pl Piotr Pyrich, dyrektor generalny BP w Polsce.

Na ile poważnym konkurentem dla sieci dużych koncernów mogą być stacje działające pod wspólnym, niezależnym logo, takie jak Moya czy wprowadzana właśnie na rynek marka Avia?

- Uważam, że polski rynek rozwija się na tyle dynamicznie, że jest na nim miejsce dla zupełnie nowych i konsolidujących rynek operatorów niezależnych graczy. Osobiście nie mam nic przeciwko konkurencji, o ile odbywa się ona na uczciwych, rynkowych zasadach. Konkurencja jest motorem zmian i prowadzi do innowacyjności, daje silną motywację do myślenia o poprawie efektywności i dalszym rozwoju.

Jak z półrocznej perspektywy ocenia pan efekty wzmożonej walki z szarą strefą, czyli rezultaty pakietów paliwowego i energetycznego, a także perspektywy pakietu transportowego?

- W sierpniu 2016 roku, czyli po wprowadzeniu pakietu paliwowego, zaobserwowaliśmy dynamiczny wzrost sprzedaży paliw, szczególnie w hurcie, ale już we wrześniu, a jeszcze wyraźniej w październiku zauważyliśmy, że były to jedynie połowiczne symptomy sukcesu. Dlatego na razie jestem dużo bardziej ostrożny w ocenie sytuacji od przedstawicieli kilku innych firm paliwowych, uważam, że przed nami jeszcze długa droga jeśli chodzi o tę walkę.

Po raz kolejny wprowadzamy zmiany prawa, podczas gdy wydaje się, że ono jest już wystarczająco szczelne i oczekiwałbym raczej jego skutecznego egzekwowania i wysłania do przestępców w ten sposób czytelnego sygnału, że kara jest nieuchronna. To w większym stopniu pozwoli eliminować patologie niż kolejne zmiany przepisów.

Oczywiście generalnie popieramy te zmiany, zdajemy sobie sprawę, że legalni uczestnicy rynku też jakieś koszty będą musieli ponieść, ale chciałbym, żeby te zmiany uderzały przede wszystkim w szarą strefę, a nie powodowały trudności w funkcjonowaniu legalnych firm. Tymczasem obecnie jest tak, że odczuwają je przede wszystkim legalnie działające firmy, a nie ma gwarancji, że faktycznie wyeliminują one szarą strefę. Dodatkowo te koszty, które my jeszcze jesteśmy w stanie zaakceptować, mogą się okazać zbyt wysokie dla małych, ale legalnie działających podmiotów, a chyba nie o to nam wszystkim chodzi.

Więcej na wnp.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.