Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża dóbr konsumpcyjnych nie docenia oczekiwań konsumentów

  • Autor: PR
  • Data: 04-08-2016, 09:48
Branża dóbr konsumpcyjnych nie docenia oczekiwań konsumentów
Fot. Shutterstock

Jak wynika z najnowszego badania KPMG i organizacji The Consumer Goods Forum Firmy z branży dóbr konsumpcyjnych chcąc wyprzedzić nadchodzące zmiany i zapewnić sobie przewagę konkurencyjną, przekształcają się w pełni zintegrowane przedsiębiorstwa zdolne do reagowania na potrzeby klientów w obrębie wielu kanałów i na różnych etapach kontaktu z konsumentami. Stale rośnie rola technologii – już 30 proc. firm korzysta z usług analityków danych, a w ciągu najbliższych dwóch lat ten odsetek się podwoi. W przyszłości duży problem może stanowić brak pełnego zrozumienia fundamentalnych oczekiwań klientów

Badanie przeprowadzono wśród 400 członków kadry kierowniczej firm zajmujących się produkcją lub sprzedażą detaliczną artykułów spożywczych i innych dóbr konsumpcyjnych z 27 krajów.

32 proc. menedżerów reprezentujących branżę dóbr konsumpcyjnych do 2018 roku planuje rozwinąć swoje aktualne jedno-, wielo-, lub omni-kanałowe operacje detaliczne. W konsekwencji powstają całkowicie cyfrowo zintegrowane firmy – łączące w sobie nie tylko kanały sprzedaży, ale także produkcję, inwentarz, marketing, sprzedaż, płatność i dystrybucję. Jednocześnie 42 proc. menedżerów twierdzi, że ich klienci, w szczególności wpływowe tzw. pokolenie Millenials, oczekują wielokanałowej i bezproblemowej sprzedaży.

- Żeby skutecznie konkurować na globalnym rynku w warunkach stale zmieniającej się demografii, nawet obecnie najlepsi w swojej klasie detaliści i producenci dóbr konsumpcyjnych potrzebują jeszcze głębszego, bardziej wielowymiarowego zrozumienia swoich klientów. Strategia szczególnego ukierunkowania na klienta (eng. hyper customer-centricity), polega na skoncentrowaniu uwagi na konsumencie dzięki zastosowaniu zaawansowanej analizy danych oraz inteligentnych technologii. Te rozwiązania wykorzystywane są do śledzenia i przewidywania zachowania klientów w czasie zbliżonym do rzeczywistego w celu dostarczenia mu spersonalizowanych produktów i usług, w czasie, miejscu i formie, której oczekuje – mówi Andrzej Bernatek, partner, szef zespołu doradców dla rynku dóbr konsumpcyjnych w KPMG w Polsce.

Firmy inwestują w analizę zachowań konsumenckich

Z badania KPMG wynika, że firmy z branży dóbr konsumpcyjnych inwestują w coraz bardziej inteligentne analizy i technologie. Blisko 30 proc. menedżerów twierdzi, że obecnie korzysta z usług analityków danych. Odsetek ten podwoi się w ciągu najbliższych dwóch lat. Oczekuje się również, że wzrośnie wykorzystanie technik takich jak analiza predykcyjna (o 59 proc.), analiza tzw. ścieżki klienta (o 54 proc.) i sztuczna inteligencja (o 43 proc.). Wśród pozostałych technologii analitycznych, których wzrost przewidywany jest przez kadrę zarządzającą z branży dóbr konsumpcyjnych, można wyróżnić systemy śledzenia w czasie rzeczywistym, modelowanie scenariuszy i testów warunków skrajnych oraz ukierunkowanie na skalę mikro.

- Firmy muszą gromadzić i analizować możliwie jak najwięcej danych dotyczących zachowania w celu zrozumienia motywacji konsumenta. Zarządzający powinni wiedzieć dlaczego, kiedy i w jaki sposób klient podejmuje decyzję o zakupie produktu. Takie podejście nie powinno jednak wpływać na obniżenie jakości obsługi klienta – mówi Andrzej Bernatek. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 290) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH