Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Branża handlowa odkrywa na nowo fale radiowe

Sklepy bez kas, inteligentne przymierzalnie, dostarczenie towaru do klienta w 6 godzin to rozwiązania, które w przyszłości będą wykorzystywane przez branżę handlową. Ich powszechne zastosowanie umożliwi technologia RFID (Radio-Frequency IDentification), obecnie przeżywająca swój renesans.


Autor: informacja prasowa
Data: 13-05-2019, 12:58

Jak wynika z raportu firmy konsultingowej Accenture w Stanach Zjednoczonych wdraża ją już 92 proc. detalistów, a w Azji ok. 70 proc. W Europie i Polsce zainteresowanie zdalną identyfikacją radiową rośnie, jednak do świata nam daleko - zaledwie 30 proc. europejskich firm z branży retail wykorzystuje RFID.

- Z naszego doświadczenia wynika, że polskie firmy coraz częściej planują wdrożenie oraz wykorzystanie RFID do optymalizacji kosztów prowadzenia sklepów. Jednak nie do końca znają wszystkie możliwości jakie daje ta technologia. Często po raz pierwszy spotykają się z nią, sprawdzają skuteczność jej działania i są zaskoczeni potencjałem oraz realnymi korzyściami, które może przynieść wdrożenie w ich organizacji – mówi Marek Kwiatkowski, Head of Retail RFID w Sescom Innovation Lab.

– RFID to kod kreskowy XXI wieku dający firmom nowe, dotychczas niedostępne możliwości zarządzania ich biznesem. Pozwala zoptymalizować podstawowe procesy operacyjne w sieciach sklepów, zwiększając dokładność oraz prędkość ich realizacji. Dostarcza także wielu, nowych informacji o wybranych produktach i umożliwia identyfikację poszczególnych sztuk oraz predykcję danych ułatwiając ciągłą, bieżącą kontrolę sytuacji w sklepie oraz podejmowanie błyskawicznych decyzji np. o zmianie ekspozycji towarów lub ich przesunięciach pomiędzy sklepami – podkreśla Marek Kwiatkowski.

Analizy Sescom Innovation Lab wykazały, że zastosowanie RFID znacząco skraca czas inwentaryzacji. Dzięki falom radiowym jedna osoba w ciągu godziny jest w stanie zinwentaryzować kilka tysięcy sztuk towaru. Bez wykorzystania tej technologii jedynie 150-200 sztuk. Pełna inwentaryzacja średniej wielkości sklepu (przeprowadzana przez kilka osób), w którym w sumie znajduje się ok. 15.000 sztuk towaru zamiast 48 godzin trwa 2 godziny. Innym problemem, który rozwiązuje RFID jest czas poświęcony na przyjęcie towaru – po wdrożeniu skraca się on o połowę. Dzięki temu, asortyment może dużo szybciej trafić do sprzedaży. Czasochłonne są również zwroty i przesunięcia produktów pomiędzy sklepami – wykorzystanie RFID skraca kilkakrotnie czas przeznaczony na te działania, dzięki łatwiejszej kompletacji czy szybszemu wyszukiwaniu zwracanych towarów na sali sprzedaży.
Kody kresowe XXI wieku

W Polsce sprzedaje się rocznie ok. 30 milionów kodów RFID, jeśli dodamy do nich te, które są w bieżącym działaniu, może być ich nawet 100 milionów. Jednak, biorąc pod uwagę coraz większe zainteresowanie firm wdrożeniem RFID, ta liczba już niebawem może wzrosnąć.

więcej informacji:

RFID RSS ALERT    /    Marek Kwiatkowski RSS ALERT    /    Sescom RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Accenture RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.22.132
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.