Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża spożywcza rządzi reklamą w sieci

  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 21-05-2014, 12:44

Firmy z branży spożywczej, telekomunikacyjnej oraz higienicznej mają największy udział w polskim rynku reklamy internetowej. Tak wynika z raportu firmy Gemius na temat aktywności reklamowej regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

Które branże mają największy udział w rynku reklamy online w Polsce? Okazuje się, że blisko 40 proc. należy do firm z branży spożywczej (13 proc.), telekomunikacyjnej (13 proc.) i higienicznej (12 proc.). Natomiast najmniej kampanii reklamowych w polskiej sieci dotyczy turystyki, sprzętu IT i multimediów (2 proc.).

- Branże FMCG oraz telekomunikacyjna plasują się niezmiennie od kilku lat w czołówce branż pod względem aktywności reklamowych - komentuje Michał Wiśniewski, ekspert firmy Gemius od reklamy w sieci.

- W dużej mierze wynika to z relatywnie dużej liczby reklamowanych produktów, zarówno szybko rotujących, jak i tych od telekomów. Niezależnie od tego czy mamy do czynienia z kampanią wprowadzającą nowy produkt czy działaniami podtrzymującymi jakąś markę - wymusza to stałą obecność w mediach, w tym w dużej mierze w Internecie. Dodatkowym czynnikiem, jest często zmieniająca się egzekucja reklamy, prześciganie się w pomysłach jak skutecznie zareklamować produkt by w następstwie działań marketingowych zszedł on ze sklepowej półki - wyjaśnia Wiśniewski.

Inaczej rozkłada się udział poszczególnych branż w rynku e-reklamy u naszych sąsiadów. Na Słowacji, w Bułgarii i na Węgrzech rządzą firmy z branży finansowej (udział emitowanych przez nie kampanii reklamowych w wymienionych krajach wynosi odpowiednio 16, 15 i 13 proc.). Na Litwie i w Czechach niemal jedna piąta. kampanii reklamowych w sieci dotyczy sektora handlowego (odpowiednio 19 i 17 proc.), podczas gdy w Chorwacji i Rumunii na pierwszym miejscu znalazła się branża motoryzacyjna (odpowiednio 20 i 11 proc.). Tymczasem w Serbii największy udział w rynku mają firmy telekomunikacyjne (25 proc.), a na Łotwie firmy, które oferują produkty związane ze spędzaniem czasu wolnego (19 proc.).

Jakie branże zostają w tyle pod względem udziału w rynku w krajach regionu? W Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech te z branży nieruchomości (kolejno 0,35 proc. w pierwszych dwóch krajach i 0,65 proc. w trzecim). Na Łotwie i Litwie najrzadziej na reklamę w sieci decydują się firmy oferujące artykuły domowego użytku (odpowiednio 0,4 i 0,7 proc.), a w Serbii i Chorwacji firmy farmaceutyczne (odpowiednio 0,5 i 2 proc.). Natomiast na Słowacji są to firmy oferujące produkty związane ze spędzaniem czasu wolnego (2 proc.), a w Czechach - napoje i alkohol (0,8 proc.).

Analizie poddano te kraje, w których monitoring kampanii internetowych, prowadzony przez firmę Gemius, obejmuje co najmniej 50 proc. rynku tj.: Bułgarię, Chorwację, Czechy, Litwę, Łotwę, Polskę, Rumunię, Serbię, Słowację oraz Węgry. W zestawieniu uwzględniono dane zebrane w okresie od sierpnia 2013 do stycznia 2014 roku.

Dane pochodzą z raportu gemiusAdMonitor, opracowania na temat najpopularniejszych formatów reklamowych, najczęściej reklamujących się w sieci branż oraz trendów w reklamie mobilnej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH