Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

British American Tobacco zainwestuje 400 mln zł w sprzedaż bezpośrednią do sklepów

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-09-2013, 13:23
British American Tobacco zainwestuje 400 mln zł w sprzedaż bezpośrednią do sklepów
Fot. BAT

British American Tobacco Polska wprowadza nowy model sprzedaży i dystrybucji - sprzedaż bezpośrednią do punktów detalicznych. Jak szacuje prezes firmy Antal Bekefi, zmiana ta przełoży się na 400 mln zł dodatkowego impulsu dla polskiej gospodarki, w ciągu najbliższych 5 lat.

W związku ze zmianą modelu sprzedaży ma powstać blisko 700 nowych miejsc pracy na terenie całego kraju. 500 osób British American Tobacco planuje zatrudnić do końca października. Chodzi głównie o przedstawicieli handlowych i kierowników sprzedaży. - Chcemy przyciągnąć pracowników oferując umowy na czas nieokreślony, możliwości rozwoju i konkurencyjne wynagrodzenia. Zleciliśmy monitoring rynku pracy pod kątem oczekiwań kandydatów na wymienione stanowiska, z których wynika, że takie są właśnie ich oczekiwania - mówi Antal Bekefi. - Oprócz tego, stworzyliśmy sieć centrów dystrybucyjnych, obsługiwanych przez zewnętrzną firmę logistyczną, dzięki czemu powstanie dodatkowych 200 miejsc pracy - tłumaczy.

W Polsce sprzedaż wyrobów tytoniowych prowadzona jest w ok. 120 tys. punktów handlowych. - Nowy model sprzedaży da nam możliwość docierania z pełną ofertą do wielu z nich - podkreśla prezes BAT Polska. - Pozwoli nam to na zwiększenie efektywności łańcucha dostaw i umożliwi zaoferowanie naszym nowym partnerom handlowym lepszej jakości obsługi i konkurencyjnych warunków współpracy Częste wizyty naszych przedstawicieli handlowych dadzą sprzedawcom detalicznym szybki dostęp do nowych produktów i ofert - dodaje.

BAT jako pierwsza firma tytoniowa w Polsce wdraża model dystrybucji bezpośredniej do punktów sprzedaży detalicznej. Przygotowania do jego wprowadzenia trwały kilkanaście miesięcy. W tym czasie firma opracowała szczegółowy plan jego wdrożenia, zaprojektowała i stworzyła sieć centrów dystrybucyjnych, wspierających nowy model, zgromadziła niezbędne wyposażenie dla powstającego zespołu sprzedażowego oraz zbudowała dedykowany system informatyczny.

Podobne rozwiązania koncern wprowadził już na rynkach Brazylii, Kanady, Turcji, Rumunii i Węgier. - Po roku funkcjonowania nowego modelu sprzedaży na Węgrzech, udziały BAT w tamtejszym rynku wzrosły o 4 punkty procentowe. Oczywiście konkurenci na rynku węgierskim skopiowali nasz model, ale pierwszej z firm udało się to dopiero po upływie 5 lat - mówi Bekefi. Jego firma w Polsce ma w tej chwili udziały na poziomie 28 proc.

Detaliści nadal mogą zaopatrywać się w hurtowniach. Jednak, jak zapowiada szef BAT Polska, po kilku miesiącach od wdrożenia, koncern planuje mieć ok. 50 proc. sprzedaży w nowym modelu dystrybucyjnym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • nocnymarek 19-09-2013, 20:28:
Raczej BAT już zdania nie zmieni skoro tyle kasy zainwestowali w nowy model sprzedażowy. A skoro wprowadzili to w innych krajach tzn, że wiedzą jak to robić i robią to dobrze.
  • redds 11-09-2013, 19:39:
Jak BAT taki numerek wykręcił to hurtownie powinny z dnia na dzień wycofać ich produkty z oferty i szybko by zmienili zdanie.
  • Wole_Klubowe 11-09-2013, 04:42:
Hurtownie szybko znajda zamienniki i dobrze. Jest pewien ład i powinno tak funkcjonować Producent-Hurtownia-Sklep, A tutaj ktoś myśli że dystrybutor jewał go w 4 litery, to sam zobaczy jak ciężko sprzedawać.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.