Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Brytyjski Costcutter to pierwszy supermarket, w którym można płacić odciskiem palca

  • Autor: PAP
  • Data: 20-09-2017, 13:55

Brytyjski Costcutter to pierwszy supermarket, w którym można zapłacić używając do tego celu odcisku palca. System działa na podstawie łączenia skanu linii papilarnych z informacjami o tożsamości klienta i danymi jego konta bankowego.

Dane o kartach płatniczych klientów i należących do nich rachunkach bankowych przechowywane mają być u dostawcy usług płatniczych Worldpay w taki sam sposób, jak w przypadku transakcji przeprowadzanych przez internet. Dokonanie płatności za pomocą odcisku palca ma trwać nie dłużej, niż trzy sekundy.

Firma, która pracuje nad rozwojem omawianej technologii - Sthaler - poinformowała, że rozmawia również z innymi brytyjskimi markami celem rozpowszechnienia tego sposobu płatności.

Dzienni "Telegraph" zwraca uwagę w środę, że technologia budzi jednak sporo wątpliwości, które rodzą się w związku z doniesieniami o podatności systemów rozpoznawania linii papilarnych na ataki hakerskie. Linie papilarne mogą również zostać skopiowane, na przykład z wykorzystaniem śladów pozostawionych na ekranie smartfona.

Sthaler twierdzi jednak, że technologia zabezpieczeń wykorzystująca linie papilarne to jedno z najbezpieczniejszych rozwiązań biometrycznych. Według firmy, działanie systemu uniemożliwia sfałszowanie bądź skopiowanie odcisku palca klienta dokonującego płatności.

System działa poprzez wykorzystanie światła podczerwonego dla stworzenia szczegółowej mapy odcisku palca. Podczas rejestracji, działa funkcja wykrywania żywotności, co ma w założeniu znacznie utrudnić działanie cyberprzestępców. Dokonanie rejestracji w systemie według jego twórców ma zajmować nie więcej, niż minutę.

"Kiedy klient kładzie palec na czytniku, sprawdzany jest jego puls i obecność hemoglobiny. Odcisk palca jest bezpieczny, bo Worldpay przechowuje go w zaszyfrowanej formie binarnej w bazie danych dokładnie w taki sam sposób, jak w przypadku płatności przez internet" - mówi Simon Binns, dyrektor handlowy Sthalera.

Odciski palca w płatnościach używane są obecnie na szerszą skalę w Japonii.

Budynki administracji i sił porządkowych w Wielkiej Brytanii wykorzystują tę technologię zabezpieczeń biometrycznych na coraz szerszą skalę, podobnie jak banki. Firma dostarczająca rozwiązanie technologiczne ma również w planach prowadzenie rozmów z przedsiębiorcami z sektora rozrywki, takimi jak kluby nocne, a także obiekty sportowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.