Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Brytyjski sektor sklepów convenience u progu rewolucji

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 21-06-2018, 12:55
Brytyjski sektor sklepów convenience u progu rewolucji
fot. materiały prasowe PTWP

Brytyjskie sklepy convenience - wzór dla wszystkich europejskich detalistów - przechodzą poważne zmiany ze względu na rosnącą konkurencję. Pomimo dojrzałości rynku, analitycy LZ Reatilytics przewidują, że segment convenience będzie rósł o 3,7 proc. rocznie w ciągu najbliższych 5 lat, ponieważ wciąż ewoluuje i wprowadza innowacje. Ten kanał sprzedaży wyprzedza tradycyjne sklepy wielkoformatowe, ale wciąż goni dyskonty.

Eksperci zwracają uwagę na duże zmiany, jakie zaszły w ostatnich latach w Wielkiej Brytanii. W szczególności chodzi tu o fuzję Tesco z największym hurtownikiem, Bookerem oraz przejęcie przez Co-op sieci Nisa. Rozdrobiony dotychczas sektor jest obecnie w 2/3 w posiadaniu dwóch wymienionych graczy. Po połączeniu organizm Tesco/Booker został opisany - całkiem słusznie zdaniem analityków - jako "gamechanger". Tesco wie, jak to jest być liderem na rodzimym rynku, ale przewaga w kanale convenience będzie najbardziej odczuwana, ponieważ Booker kontrolował ponad 5000 sklepów oraz dostarczał produkty do tysięcy innych placówek. Fuzja dotyczy więc ponad 8600 sklepów, co sprawiło, że Tesco zajmuje obecnie pole position.

Duże ambicje ma również Co-op: w ciągu ostatnich 12 miesięcy przejął sieć Nisa, z ok. 1000 sklepów oraz zawarł kontrakt na dostawy dla 2 200 sklepów Costcutter (Co-op działa również jako hurtownik).

Ani Tesco ani Co-op nie są właścicielami wszystkich swoich sklepów. Wielka Brytania nieco zasapała, jeśli chodzi o kwestie franczyzy, większość detalistów preferuje zachowanie kontroli nad markami. Jednak kłopoty z uzyskaniem satysfakcjonujących marży wskazują, że istnieje potrzeba znalezienia mniej kapitałochłonnych dróg wzrostu. Morrisons przyjął właśnie takie podejście przy ponownym wejściu w segment covenience. Po upadku własnej sieci M-Local, rozwija nowy, franczyzowy szyld Morrisons Daily (umowa z Rontec). Morrisons działa również jako hurtownik - firma pozyskała kontrakt na dostawy dla 1500 sklepów McColl's. Widać więc, że traktowany dotychczas po macoszemu kanał hurtowy, zyskuje na znaczeniu.

Cała analiza na www.dlahandlu.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 501) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.