REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Burza wokół projektu kodeksu dobrych praktyk dla sieci handlowych

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 22-05-2010, 18:40
Burza wokół projektu kodeksu dobrych praktyk dla sieci handlowych

Projekt kodeksu dobrych praktyk handlowych budzi kontrowersje. W branży rozpętała się kolejna dyskusja o granicach ingerencji w działalność sklepów - informuje Rzeczpospolita.

REKLAMA

Jak przypomina Rzeczpospolita, projekt przewiduje skrócenie terminu opłaty faktur do 30 dni od dostawy. Sieci nie będą mogły uzależniać zawarcia umowy od wyłączenia jurysdykcji sądów polskich lub poddania sprawy pod rozstrzygnięcie sądu polubownego. Każda ze stron ma także ponosić we własnym zakresie koszty podejmowanych przez siebie działań promocyjnych.

Oznacza to tak naprawdę koniec organizowanych przez sieci wraz z dostawcami promocji, co nie podoba się także wielu producentom.

Zdaniem niektórych przedstawicieli sieci, których cytuje dziennik, projekt sugeruje kolejną próbę ograniczenia ekspansji zagranicznych sieci w Polsce . Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji zleciła już ekspertyzy prawne. Więcej po projekcie obiecują sobie organizacje zrzeszające mniejsze sieci handlowe. Jan Rakowski, prezes Kongregacji Przemysłowo-Handlowej przyznaje jednak, że niezbyt wierzy w przyjęcie dokumentu uderzającego wprost w wielkie sieci.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Griu 25-05-2010, 15:17:
Dodam: krajowy handel ma wymiar personalny - dominują rodzinne firmy (nawet Piotr i Paweł to firma rodzinna). Handel ten (przynajmniej w większości) wierzy jeszcze w takie pojęcia jak partnerstwo, lojalność czy uczciwość. To co przyszło z zachodu, należy najczęściej do bezosobowej finansjery, jest nastawione wyłącznie na maksymalny zarobek, czyli drenaż rynku, przekręty podatkowe, oszukiwanie "partnerów" i totalne ogłupianie klientów. Żaden wzór dla nas - ot, zwykłe bydło! A niejaki Faliński to zwykły demagog na usługach bogatych wujków z Metro itp.
  • Robert 24-05-2010, 11:00:
Po pierwsze, nasze władze nie dbają o lokalnych przedsiębiorców tylko preferują duże sieci i pozwalają powstawać placówką wielkopowierzchniowym, tłumacząc się tym, ile to ludzi będzie miało pracę, a wszyscy wielcy dystrybutorzy śmieją się z nas bo nasz handel krajowy jest niszczony. Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji to tylko nazwa jest polska, a przedsiębiorstwa, które są członkami to w rzeczywistości kapitał sieci z poza Polski. Działania w naszym kraju przez te organizacje w ciągu 15 lat zdziesiątkowały nasze przedsiębiorstwa. Mówi się o konkurencji, o wolnym rynku o tym, że wszyscy mają szanse się wykazania dobrym zarządzaniem. Jakie równe szanse? Przedsiębiorstwa, która mają za sobą bardzo duży kapitał i dziesiątki lat doświadczenia.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 958) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH