Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

C&W: Wzrost odwiedzalności CH w czwartki, piątki i poniedziałki, spadek w soboty

Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield podsumowuje pierwszy kwartał na rynku nowoczesnych powierzchni handlowych w Polsce w raporcie MARKETBEAT: Rynek powierzchni handlowych w Polsce.

C&W: Wzrost odwiedzalności CH w czwartki, piątki i poniedziałki, spadek w soboty
Fot. shutterstock

W pierwszym kwartale 2018 roku łączne zasoby powierzchni handlowej w Polsce wyniosły 14,3 mln m kw. Na koniec marca br. oddano do użytku zaledwie 52 600 m kw. powierzchni w trzech nowych centrach handlowych: Gemini Park o pow. 36 600 m kw. w Tychach, Rondo Wiatraczna o pow. 11 000 m kw. w Warszawie oraz Galeria Nad Potokiem o pow. 5 000 m kw. w Radomiu - informuje Cushman & Wakefield.

Na rynku kontynuowany jest trend związany z modernizacją, przebudowami i rozbudowami istniejących centrów handlowych, którego przyczyną są starzenie się istniejących obiektów, zmieniające się oczekiwania klientów oraz coraz silniejsza konkurencja. W ramach zmian w pierwszym kwartale 2018 roku modernizację przeszły m.in. Futura Park w Krakowie, Auchan Bydgoszcz i Arkady we Wrocławiu. Rośnie również znaczenie oferty gastronomicznej i rozrywkowej w nowoczesnych centrach handlowych. Obiekty handlowe zmieniają się z tradycyjnych miejsc do robienia zakupów w ośrodki do spędzania wolnego czasu i spotkań ze znajomymi. Udział najemców z sektora „entertainment” i F&B w całkowitej powierzchni handlowej najlepszych obiektów sięga już nawet 20% - podaje firma C&W.

- Obecnie w budowie pozostaje ponad 500 000 m kw. powierzchni, z czego prawie 80% zostanie oddane do użytku w 2018 roku. Blisko 60% nowej podaży będą stanowić otwarcia centrów handlowych w największych aglomeracjach tj. Forum Gdańsk (62 000 m kw.) czy Galerii Libero w Katowicach (45 000 m kw.). Wzrost aktywności deweloperskiej odnotują również mniejsze miasta i miejscowości poniżej 100 tys. mieszkańców, na które przypadnie ponad 30% nowej podaży zaplanowanej na rok 2018. To rynki z dużym potencjałem zakupowym, gdzie nasycenie powierzchnią handlową jest stosunkowo niskie - dodaje C&W.

- Dużym wyzwaniem dla rynku handlowego w Polsce jest wprowadzenie zakazu handlu w niedziele oraz jego potencjalny wpływ na liczbę odwiedzających i wielkość obrotów. Wstępne dane wskazują na wzrost odwiedzalności centrów handlowych w czwartki, piątki i poniedziałki oraz spadek w soboty. Zarządzający zarówno centrami handlowymi, jak i relacjami z najemcami uważnie obserwują, jak będą zmieniać się zachowania klientów. Bardziej szczegółowa analiza będzie możliwa dopiero po 4-6 miesiącach – komentuje Małgorzata Dziubińska, Associate Director w Dziale Doradztwa i Badań Rynkowych, Cushman & Wakefield, autorka raportu.

więcej informacji:

Cushman & Wakefield RSS ALERT    /    C&W RSS ALERT    /    centra handlowe RSS ALERT    /    galerie handlowe RSS ALERT    /    powierzchnie handlowe RSS ALERT    /    Małgorzata Dziubińska RSS ALERT    /    Anna Oberc RSS ALERT    /    Lucyna Śliż RSS ALERT    /    zakaz handlu w niedziele RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.225.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.