Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

C&W: Wzrost powierzchni w parkach handlowych i rozwój konceptu handlowego

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / C&W
  • Data: 03-08-2016, 11:30

Według Cushman & Wakefield do końca bieżącego roku w parkach handlowych Europy powstanie 1,3 mln m kw. nowej powierzchni, czyli o 50% więcej niż w całym 2015 r.

Z opublikowanego przez firmę raportu European Retail Park Development Report wynika, że w 2017 r. przybędzie 1,1 mln m kw. nowej powierzchni w parkach handlowych – to również znacznie więcej niż w 2015 r., w którym łączna podaż wyniosła 863 000 m kw.

Jeżeli wszystkie nowe projekty zostaną ukończone zgodnie z planem, łączne zasoby powierzchni handlowej w europejskich parkach handlowych wzrosną z poziomu 37,3 mln m kw. na początku 2016 r. do prawie 40 mln m kw. pod koniec 2017 r. Oznacza to, że łączna podaż może wynieść 2,41 mln m kw., przy czym na rynek Europy Zachodniej trafi 2,06 mln m kw., a na rynek Europy Środkowo-Wschodniej tylko 0,35 mln m kw.

W latach 2016/2017, podobnie jak w 2015 r., najwięcej obiektów powstanie we Francji, na którą przypadnie 54% nowej podaży w parkach handlowych Europy Zachodniej. Na kolejnych miejscach znalazły się Wielka Brytania (17%) i Włochy (10%).

W porównaniu z Europą Zachodnią w Europie Środkowo-Wschodniej realizowanych jest znaczniej mniej projektów deweloperskich, przy czym najwięcej w Rosji, Polsce i Czechach.

– Obserwujemy wzrost zainteresowania parkami handlowymi w atrakcyjnych lokalizacjach i z łatwym dojazdem. W tego typu obiektach swoje sklepy otwierają także sieci spożywcze z wyższego segmentu, a dzięki przeprowadzanym przebudowom i modernizacjom parki handlowe mogą zaoferować powierzchnię lepszej jakości. Ponadto na ten rynek wchodzą również sieci handlowe, które dotychczas kojarzono z głównymi ulicami handlowymi, między innymi H&M, Zara i CCC. Badają one możliwości ekspansji w parkach handlowych – powiedział Martin Supple, Partner, dział pozamiejskich powierzchni handlowych w regionie EMEA, Cushman & Wakefield.

– Rosnące zainteresowanie najemców parkami handlowymi w całej Europie przekłada się na spadek wskaźników pustostanów. Do czynników wzrostu popytu zalicza się między innymi stosunkowo niskie koszty najmu, elastyczne plany powierzchni, lepsze rozwiązania logistyczne ułatwiające realizację dostaw do sklepów, usługi „click & collect” oraz możliwość przetestowania nowych formatów i konceptów. Natomiast klienci doceniają kompleksową ofertę parków handlowych, bezpłatne parkingi i coraz większy wybór sklepów. Na poziom odwiedzalności korzystnie wpływają również zmiany w zakresie projektu i estetyki parków handlowych oraz zwiększanie atrakcyjności tego typu obiektów poprzez rozbudowę oferty rekreacji i rozrywki. To z kolei przekłada się na wzrost liczby inwestycji deweloperskich w przygotowaniu, aby sprostać oczekiwaniom rynku – powiedział Martin Supple.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 306) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH