Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carrefour chce ograniczyć ilość marnowanej żywności o połowę do 2025 roku

  • Autor: foodnavigator.com/portalspozywczy.pl
  • Data: 02-09-2016, 12:30
Carrefour chce ograniczyć ilość marnowanej żywności o połowę do 2025 roku
Według FAO każdego roku na świecie wyrzuca się 1,3 mld ton żywności. fot. shutterstock

Sieć Carrefour wzywa innowacyjne firmy i start-upy do zgłaszania pomysłów, które pomogą ograniczyć zjawisko marnowania żywności w całym łańcuchu dostaw. Dla firmy, która dostarczy najlepsze rozwiązanie przewidziano 15 tys. euro nagrody.

Carrefour poszukuje rozwiązań, które mogą mieć zastosowanie zarówno w produkcji, transporcie, handlu, jak i konsumpcji. Ze swojej strony sieć zapewnia wsparcie w obszarach takich, jak ekspertyza technologiczna, znajomość rynków, możliwość rozwinięcia konceptu, a także pozyskiwanie funduszy.

Pomysły można zgłaszać do 23 września. Nagrody dla najlepszych (15 tys. euro za pierwsze miejsce i 5 tys. euro za drugie) zostaną przyznane podczas zamkniętej konferencji Hello Tomorrow, która odbędzie się w Paryżu 14 października. Gościem wydarzenia będzie amerykański miliarder i polityk Michael Bloomberg oraz francuski minister gospodarki Emmanuel Macron.

Sieć Carrefour, która dysponuje ponad 10 tys. placówek w 30 krajach świata, w 2013 roku wdrożyła wewnętrzny program zmniejszania ilości odpadów żywnościowych. Celem sieci było zmobilizowanie do udziału w programie zarówno partnerów sieci, sklepy, jak i konsumentów. Carrefour chwali się, że jest światowym liderem jeśli chodzi o redukcję odpadów spożywczych w całym łańcuchu dostaw.

W ramach programu, Carrefour zadeklarował, że do 2025 roku obniży o połowę ilość marnotrawionej żywności w stosunku do poziomu z 2016 roku.

- Marnowanie żywności jest zbiorowym wyzwaniem dla nas wszystkich. Według FAO każdego roku na świecie wyrzuca się 1,3 mld ton żywności, co stanowi jedną trzecia globalnej produkcji. W samej Francji wartość niesprzedanych zapasów przez sieci detaliczne i dystrybutorów szacuje się na 5,6 mld euro rocznie. Dlatego Carrefour chce pozyskać nowe rozwiązania pozwalające na zmniejszenie skali marnowanej żywności we współpracy z innowacyjnymi firmami i startupami - napisano w komunikacie.

Carrefour współpracuje już z kilkoma startupami działając na rzecz ograniczenia zjawiska marnowania żywności. Na przykład francuska aplikacja OptiMiam przekazuje konsumentom w czasie rzeczywistym oferty specjalne na produkty znajdujące się na półkach sklepowych, których daty przydatności do spożycia zbliżają się ku końcowi.

Z kolei pomysł innego francuskiego start-upu Zero-Gachis pomagają w przesuwaniu jednostek o upływającej dacie przydatności. Pomysł jest obecnie rozbudowywany przez Carrefour na rynki Belgii i Hiszpanii.

Tymczasem w Wielkiej Brytanii, gdzie co roku powstaje 15 mln ton odpadów spożywczych, aplikacja Pantry pozwala zarządzać domowymi zapasami żywności, co pozwala zmniejszyć ilość wyrzucanego jedzenia nawet o 34 proc.

Francuskie prawo żywnościowe wymaga od supermarketów przekazywania całej niesprzedanej, ale zdatnej do spożycia żywności na cele dobroczynne. Podobne przepisy wprowadzono także we Włoszech na początku 2016 roku. Wcześniej firmy, ze względu na zdrowie publiczne i higienę, były karane za przekazywanie żywności, której data przydatności upłynęła. Obecnie za takie działanie mogą liczyć na ulgi podatkowe. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 907) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.