Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Carrefour: Chcemy, aby rolnicy sprzedawali część żywności bezpośrednio do naszych sklepów

Sieć pracuje nad wdrożeniem programu, który pozwoli rolnikom sprzedawać część swojej produkcji bezpośrednio do sklepu Carrefour, który znajduje się w ich najbliższej okolicy.

Carrefour: Chcemy, aby rolnicy sprzedawali część żywności bezpośrednio do naszych sklepów
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 11-06-2019, 15:39

Christophe Rabatel, prezes Carrefour Polska poinformował, że wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracowano nowy program, obecnie w fazie testów, pozwalający polskim rolnikom, w tym rolnikom ekologicznym na bezpośrednią sprzedaż wytworzonych przez nich produktów w najbliższym sklepie Carrefour.

Program nosi nazwę „prosto z polskiej wsi” i jest adresowany do producentów czerwonych owoców z Mazowsza.

Jest to pierwsza część programu, w kolejnych jego etapach jest planowanie rozszerzenie asortymentu sprzedawanego bezpośrednio do sklepów Carrefoura o inne produkty. Program ma też być rozszerzony na inne regiony Polski.

Carrefour pracuje również nad przygotowaniem rozwiązań logistycznych pozwalających mniejszym gospodarstwom współpracować i dostarczać swoje produkty bezpośrednio do swojej sieci sklepów.

– Uważamy, że jest deficyt rolników ekologicznych na polskim rynku i chcemy to zmienić – powiedział Christophe Rabatel, prezes Carrefour Polska.

Działania te wpisują się transportację żywieniową, której celem jest upowszechnienie produkcji i konsumpcji produktów ekologicznych. W ramach transformacji jednym z celów Carrefoura jest wspieranie konwersji polskich gospodarstw konwencjonalnych na ekonomiczne, a także wspieranie ich dalszego rozwoju. W 2018 roku sieć przyznała na ten cel wsparcie finansowe o wartości blisko 800 000 zł, które trafiło do 25 rolników.

Ponadto Carrrefour niedawno rozpoczął ogólnopolską kampanię w mediach Act For Food, która promuje produkty ekologiczne wśród polskich konsumentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Carrefour RSS ALERT    /    żywność ekologiczna RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Christophe Rabatel RSS ALERT    /    rolnicy RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • tere fere 2019-06-11 21:29:29
    Przecież sieci nie stać na sprzedaż produktów ekologicznych... Biznes typu sieci supermarketów, musi dojrzeć intelektualnie, aby mieć pojęcie o definicji ekologii: ręczna robota i wersja "limited edition", a nie masowa produkcja oznaczona jako "limited edition". Sieci zrozumieć muszą również, że cenę produktów ekologicznych w głównej mierze kształtuje wysoki koszt wytworzenia i mała skala produkcji. Marketowi, tanio takiego produktu żaden producent nie sprzeda z czysto ekonomicznego powodu, a klient za wysokiej jakości produkt jest w stanie zapłacić wyższą cenę. W sieciach supermarketów, dla żywności ekologicznej powinni być zatrudniani dedykowani dla tego sektora nie zepsuci kupcy.
  • madd4 2019-06-12 09:16:21
    Juz widze jak rolnik spełnia wymagania dokumentacyjne Carrefoura: GLOBAL Gap, pestycydy itd. Dodatkowo rolnik zadba o kaliber, etykietowanie, fakturowanie, dowożenie na platformę czy do sklepu no i oczywiście tzw. shelf life:) W sumie wyjdzie z tego marketingowa akcja udowadniająca dlaczego owoce kosztują w sieci tyle ile kosztują.
  • Jaqub 2019-06-12 09:40:12
    Śmiechu warte. Prima sort, dostawa direct, może na półkach poukładać ;)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.16.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.