Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carrefour coraz mocniej łączy koncept handlowy z gastronomią

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-12-2015, 14:19
Carrefour coraz mocniej łączy koncept handlowy z gastronomią
Sklep Carrefour Express w Brukseli (fot. portalspozywczy.pl)

Sklepy sieci Carrefour w Polsce coraz mocniej będą łączyć ofertę typowo handlową z ofertą gastronomiczną, upodobniając się tym samym do placówek francuskiej sieci, jakie znaleźć można w krajach Europy Zachodniej. Taka ewolucja konceptów sklepowych nie będzie dotyczyć wszystkich punktów Carrefoura, ale głównie placówek Carrefour Express, zwłaszcza tych zlokalizowanych w centrach dużych miast, w pobliżu miejsc pracy, a także na bogatych osiedlach.

Carrefour we Francji czy Belgii posiada już wiele sklepów łączących koncepty kawiarni i placówki convenience. To lokale, w których można nie tylko zrobić zakupy, ale także usiąść przy stole i spokojnie skonsumować zakupione produkty, takie jak np. dania na ciepło, czy sałatki, a nawet jogurt czy sushi (patrz: zdjęcia).

W Polsce takich punktów jest jeszcze niewiele, ale moda z Zachodu nieuchronnie zmierza do naszego kraju. Własne placówki z kącikiem kawiarnianym/gastronomicznym prowadzą w Polsce już m.in. Żabka, Freshmarket, czy Małpka. W sklepach tych zamówić można np. gorącą kawę, hot-doga, czy zapiekankę.

Również Carrefour zamierza stopniowo wprowadzać tego typu rozwiązania w niektórych swoich sklepach. Kącik kawiarniany znaleźć można chociażby w pierwszej placówce sieci w najnowszym koncepcie, uruchomionej przed kilkoma miesiącami przy ul. Francuskiej w Warszawie.  W wielu mniejszych i większych sklepach można spotkać stoiska z ekspresem do kawy.

W polskich placówkach Carrefoura testowane są m.in. stoiska kuchenne, gdzie z dużych garnków rozlewane są porcje zupy. Warto przypomnieć także, że Carrefour w niektórych hipermarketach testuje koncept stoiska, które oferuje piwo prosto z nalewaka, a także nowe stoisko z przygotowanymi na miejscu kanapkami, hot-dogami, kawą, herbatą, czy wyciskanym na miejscu sokiem z pomarańczy.

W Polsce sieci kawiarni z jednej strony coraz mocniej wchodzą w ofertę gastronomiczną (ciasta, kanapki, sałatki itp.) i produkty na wynos, a z drugiej strony uderzają w sieci handlowe, wprowadzając i poszerzając ofertę usług o tradycyjny asortyment, np. kawy, herbaty, napoje, soki, pieczywo, czy dania gotowe. Kawiarnie stają się więc coraz poważniejszą, bezpośrednią konkurencją dla takich sieci, jak Carrefour - szczególnie dla sklepów działających w formacie convenience.

- Tych trendów nie możemy ignorować. Musimy się im przyglądać i wyciągać wnioski na przyszłość. Jednak obecnie są to ciągle rynki mikro, nisze, które będą się rozwijać i tworzyć nowe ciekawe koncepty i rozwiązania biznesowe - podkreśla w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Francois Vincent, COO Supermarkets & Convenience w Carrefour Polska.

Jak dodaje przedstawiciel francuskiej grupy, trendy te są dla Carrefoura interesujące i firma zamierza uwzględniać je w swoim biznesie, ale "niekoniecznie od razu poprzez uruchamianie takiego czy innego projektu".

- W tym przypadku widzę dużą szansę dla naszego miejskiego konceptu convenience, który w coraz większym stopniu powinien łączyć koncept handlowy z gastronomią. Ten trend jest niezwykle ciekawy i obserwujemy go w różnych krajach. Naszym zdaniem także w Polsce już za chwilę będzie się rozwijać bardzo dynamicznie, obecnie jest na wstępnym etapie rozwoju - tłumaczy Francois Vincent.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • zomin 09-12-2015, 02:15:
To dobry pomysł moim zdaniem, chociaż na forum gowork.pl/opinie_czytaj,6664 niektózy sa przeciwni.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH