Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carrefour dynamizuje rozwój i zwiększa sprzedaż

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 05-03-2014, 10:19
Carrefour dynamizuje rozwój i zwiększa sprzedaż

Z pełnych danych finansowych sieci Carrefour za 2013 r. wynika, że operator zanotował wzrost sprzedaży we Francji, oraz przyspieszył ekspansję międzynarodową. W Polsce sprzedaż wyniosła 1,677 mld euro, czyli mniej niż w 2012 r., kiedy wielkość ta osiągnęła 1,809 mld euro.

W zeszłym roku sprzedaż sieci Carrefour wyniosła 74,9 mld euro (z wyłączeniem VAT), co oznacza wzrost o 2 proc. przy stałym kursie wymiany. EBITDA to 3,6 mld euro (wzrost o 4,3 proc. przy stałym kursie). Zysk netto wyniósł 1,26 mld euro (1,25 mld euro w 2012 r.).

Sprzedaż z wyłączeniem VAT we Francji wyniosła 35,4 mld euro, co oznacza wzrost o 0,3 proc. Inne europejskie kraje (Hiszpania, Włochy, Belgia, Polska i Rumunia) zanotowały sprzedaż na poziomie 19,2 mld euro (spadek o 2,9 proc.). Łączna sprzedaż w całej Europie to 54,6 mld euro, co oznacza spadek o 0,8 proc.

We Francji Carrefour poprawił sprzedaż we wszystkich formatach sklepów (0,7 proc. w hipermarketach; 0,6 proc. w supermarketach oraz o 4 proc. w iinnych formatach, włączając w to sklepy convenience). W każdym z nich sprzdaż wzrosła również w ujęciu LfL.

Poprawa sprzedaży to efekt m.in. takich działań jak: lepsze postrzeganie cen w super- i hipermarketach oraz zwiększenie frekwencji i liczby transakcji w obiektach handlowych.

W ramach wieloletniego progamu modernizacji obiektów, w minionym roku Carrefour wyremontowal we Francji 49 hipermarketów i 83 supermarkety. Grupa zainwestowała także w przebudowę łancucha dostaw, trwają prace nad racjonalizacją systemów IT.

Zysk operacyjny wyniósł we Francji 1,2 mld euro. Marża operacyjna ukształtowała się na poziomie 3,4 proc. Wzrost można przypisać m.in. poprawie marży brutto oraz dobrej kontroli kosztów operacyjnych.

W innych krajach europejskich nastąpił organiczny wzrost sprzedaży w drugiej połowie roku, zwłaszcza w Hiszpanii. Rynek włoski Grupa określiła jako trudny.

W ciągu roku marża brutto wzrosła. Zysk operacyjny wyniósł 388 mln euro.

Rentowność Carrefoura w innych krajach europejskich poprawiła się w drugiej połowie wraz ze wzrostem marży operacyjnej o 10 punktów bazowych do poziomu 3,5 proc. sprzedaży, wykazując skuteczność modelu operacyjnego Grupy.

W związku z przedstawionymi wynikami finansowymi, francuska sieć planuje podnieść wysokość dywidendy do 0,62 euro na akcję.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH