Carrefour i Procter & Gamble we wspólnej akcji dotyczącej odpadów opakowaniowych
Procter & Gamble wspólnie z Carrefour Polska promują zrównoważoną konsumpcję, zachęcając konsumentów do odpowiedzialnej segregacji odpadów opakowaniowych.

Procter & Gamble oraz sieć sklepów Carrefour ogłaszają ogólnopolski program „Przyszłość naszej planety wybierasz dziś”. W ramach trwającej od 26 marca – do 6 kwietnia akcji, organizatorzy będą zwracać uwagę konsumentów na to, jak ich dzisiejsze wybory zakupowe oraz zachowania wpływają na przyszłość środowiska naturalnego. Program kładzie akcent na kwestie odpadów opakowaniowych, a kupując produkty takich marek jak Ariel, Fairy, Pampers, Gillette, Head & Shoulders, Oral B czy Pantene w sieciach Carrefour w całej Polsce, klienci otrzymują eko-worki na śmieci wyprodukowane z materiałów pochodzących z recyklingu odpadów produkcyjnych z fabryk P&G.
Zgodnie z dyrektywami UE, w roku 2020 Polska musi osiągnąć 40-procentowy poziom recyklingu, który obecnie wynosi tylko 26%. Mimo licznych kampanii edukacyjnych, w kraju wciąż jest niska świadomość wpływu odpowiedniej segregacji odpadów na środowisko naturalne. Zaledwie 40% konsumentów stosuje się do zasad odpowiedniej segregacji.
Wychodząc naprzeciw temu wyzwaniu, firma Procter & Gamble wspólnie z siecią Carrefour przygotowała akcję, której celem jest pokazanie konsumentom korzyści płynących z odpowiedniej segregacji i ponownego przetwarzania surowców.
- Nasze produkty służą 5 miliardom konsumentów na całym świecie, co daje nam wyjątkową szansę inicjowania dyskusji, wpływania na postawy czy zmiany zachowań. Jednym z elementów długofalowej strategii Procter & Gamble jest promowanie odpowiedzialnej konsumpcji oraz umożliwianie naszym konsumentom podejmowania ekologicznych wyborów podczas codziennych zakupów - komentuje Justyna Rymkiewicz, Menadżer ds. komunikacji korporacyjnej w Procter & Gamble.
Celem firmy jest, aby do 2030 wszystkie opakowania z jej portfolio nadawały się do recyklingu. Już dziś 86% opakowań P&G można ponownie przetwarzać. Dzięki innowacjom i rozwiązaniom proekologicznym, a także dzięki systematycznej edukacji, P&G dba o to, by produkty marek, które goszczą w miliardach gospodarstwach domowych na świecie, przynosiły konsumentom nie tylko niezrównane rezultaty działania, ale wywierały pozytywny wpływ na przyszłość środowiska.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.