Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carrefour ma nowy pomysł na rozwój sieci sklepów Globi

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-11-2015, 13:58
Carrefour ma nowy pomysł na rozwój sieci sklepów Globi
Sklep Globi (fot. carrefour.pl)

Francuski Carrefour udoskonalił koncept sklepów Globi. Placówki te zostaną nieco upodobnione do sklepów z zielonym szyldem Carrefour Express, choć oczywiście dostosowane są do nieco innego klienta - wiejskiego, bądź mieszkającego na obrzeżach miast. Zmiany w placówkach Globi obejmą m.in. asortyment.

- Globi było dotąd luźną formą współpracy z partnerami, polegającą na zaopatrzeniu sklepów i wprowadzeniu naszego logo. Obecnie pracujemy nad wzmocnieniem relacji z właścicielami sklepów Globi. Dodaliśmy do konceptu Globi kilka nowych elementów zapożyczonych z konceptu Carrefour Express - tłumaczy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Francois Vincent, COO Supermarkets & Convenience Carrefour Polska.

Przedstawiciel francuskiej firmy zapowiada, że Globi rozwijane będzie jako "prawdziwa franczyza". Carrefour zaoferuje swoim partnerom koncept wyposażony od razu w cały pakiet związany ze wsparciem i know-how grupy.

Sklepy Globi rozwijane będą na osiedlach, szczególnie na peryferiach miast, a także na wsiach. - Nowy koncept pozwoli nam wyjść z ofertą do sklepów generujących mniejsze obroty lub znajdujących się w otoczeniu większej konkurencji. Dzisiaj chcemy proponować koncept, który będzie bardziej skuteczny, nowoczesny i ciekawy z punktu widzenia placówki osiedlowej i wiejskiej. Sklepy będą lepiej dostosowane do realiów panujących na lokalnych rynkach. Mam na myśli np. dobór asortymentu, w tym produktów pod marką własną - deklaruje Francois Vincent.

W nowym koncepcie sklepu Globi, Carrefour położy dużo większy nacisk na kilka kategorii produktowych, w tym alkohole i przekąski. W przypadku sklepów zlokalizowanych na wsi, poszerzony zostanie również asortyment non-food.

- Carrefour ma możliwość wprowadzenia poszerzonej oferty produktów przemysłowych nawet do mniejszych sklepów. Musimy to wykorzystać, bo codzienne potrzeby klientów nie są związane tylko z artykułami spożywczymi, ale także z non-foodem. Czasami żartuję mówiąc o sznurówkach i bateriach, ale to także są codzienne potrzeby naszych klientów w tych lokalizacjach - podkreśla Francois Vincent.

Przedstawiciel Grupy Carrefour deklaruje także, że w nowym koncepcie Globi potrzebnych będzie nieco mniej inwestycji w samą placówkę, zarówno po stronie francuskiej firmy, jak i jej partnera. Francois Vincent liczy na to, że tego rodzaju kompromis między nakładami inwestycyjnymi a poziomem oferty zainteresuje znaczną liczbę potencjalnych franczyzobiorców, a w konsekwencji sieć się rozrośnie.

Koncept Globi reaktywowany został przez Carrefoura w lutym 2012 r. W połowie 2013 r. przedstawiciele firmy prognozowali, że docelowo na polskim rynku funkcjonować może nawet 2 tys. sklepów pod szyldem Globi. Obecnie działa ich kilkadziesiąt.

Polecamy także:
Francois Vincent, dyrektor ds. supermarketów i sklepów convenience Carrefour Polska - pełny wywiad

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH