Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carrefour ma własny Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-03-2013, 19:45

Carrefour Polska nawiązał współpracę z Instytutem Badań nad Gospodarką Rynkową, który przygotowywać będzie Barometr Carrefour - Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej.

Barometr Carrefour - Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej to nowy projekt opracowywany na zlecenie Carrefour przez IBnGR z częstotliwością miesięczną. Jego zadaniem jest pomiar koniunktury w sektorze handlowym w Polsce. Jest wskaźnikiem równoczesnym (coincident indicator) - pokazuje stan koniunktury na bieżąco, a także standaryzowanym, zmieniającym się w przedziale od -100 do +100. Wartości poniżej zera wskazują niekorzystną koniunkturę konsumencką, powyżej - korzystną.

- Celem Carrefour jest jak najlepsze poznanie klientów i ich potrzeb. Badania i analizy rynku oraz Barometr Carrefour tworzony przez Polski Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową pozwalają dodatkowo zyskać wiedzę na temat tendencji i zmian na rynku, ma także właściwości prognostyczne, co jest dla nas bardzo ważne - mówi Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.

Wartości Barometru Carrefour obliczane są na podstawie wskaźników związanych z bieżącym stanem koniunktury, siłą nabywczą ludności i zachowaniami konsumentów. Przykładowe zmienne, wykorzystane przy tworzeniu Barometru, to skłonność do zakupów, bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej, wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w handlu, wartość kredytów i pożyczek udzielonych gospodarstwom domowym, realna dynamika sprzedaży detalicznej towarów czy wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych.

Pierwszy - marcowy Barometr Carrefour- wskaźnik koniunktury konsumenckiej wyniósł 19,7 punktów (w skali od -100 do +100). Oznacza to wzrost wartości Barometru w porównaniu z notowaniem z poprzedniego miesiąca o 2,2 punkty i dalsze utrzymywanie się jego wartości poniżej zera, co oznacza niekorzystny stan koniunktury konsumenckiej.

Na zmianę wartości Barometru w marcu pozytywnie wpłynęły: nominalny wzrost wartości kredytów i pożyczek udzielonych gospodarstwom domowym, wzrost skłonności konsumentów do zakupów, wzrost bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej, realny wzrost dynamiki sprzedaży detalicznej, wzrost liczby pracujących w sektorze przedsiębiorstw oraz spadek inflacji. Wzrost wartości Barometru łagodzony był przez: spadek ogólnego klimatu koniunktury w handlu oraz nominalny spadek przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego brutto w sektorze przedsiębiorstw.

Wyraźnie ujemna wartość Barometru Koniunktury Konsumenckiej stanowi potwierdzenie obserwowanych na rynku tendencji i świadczy o złym stanie koniunktury. Obniżająca się przez cały 2012 rok dynamika spożycia indywidualnego, czyli konsumpcji, była skutkiem spowolnienia wzrostu gospodarczego, wynikającej z niego złej sytuacji na rynku pracy oraz niekorzystnych oczekiwań i prognoz makroekonomicznych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 761) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH