REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Carrefour ma własny Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-03-2013, 19:45

Carrefour Polska nawiązał współpracę z Instytutem Badań nad Gospodarką Rynkową, który przygotowywać będzie Barometr Carrefour - Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej.

REKLAMA

Barometr Carrefour - Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej to nowy projekt opracowywany na zlecenie Carrefour przez IBnGR z częstotliwością miesięczną. Jego zadaniem jest pomiar koniunktury w sektorze handlowym w Polsce. Jest wskaźnikiem równoczesnym (coincident indicator) - pokazuje stan koniunktury na bieżąco, a także standaryzowanym, zmieniającym się w przedziale od -100 do +100. Wartości poniżej zera wskazują niekorzystną koniunkturę konsumencką, powyżej - korzystną.

- Celem Carrefour jest jak najlepsze poznanie klientów i ich potrzeb. Badania i analizy rynku oraz Barometr Carrefour tworzony przez Polski Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową pozwalają dodatkowo zyskać wiedzę na temat tendencji i zmian na rynku, ma także właściwości prognostyczne, co jest dla nas bardzo ważne - mówi Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.

Wartości Barometru Carrefour obliczane są na podstawie wskaźników związanych z bieżącym stanem koniunktury, siłą nabywczą ludności i zachowaniami konsumentów. Przykładowe zmienne, wykorzystane przy tworzeniu Barometru, to skłonność do zakupów, bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej, wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w handlu, wartość kredytów i pożyczek udzielonych gospodarstwom domowym, realna dynamika sprzedaży detalicznej towarów czy wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych.

Pierwszy - marcowy Barometr Carrefour- wskaźnik koniunktury konsumenckiej wyniósł 19,7 punktów (w skali od -100 do +100). Oznacza to wzrost wartości Barometru w porównaniu z notowaniem z poprzedniego miesiąca o 2,2 punkty i dalsze utrzymywanie się jego wartości poniżej zera, co oznacza niekorzystny stan koniunktury konsumenckiej.

Na zmianę wartości Barometru w marcu pozytywnie wpłynęły: nominalny wzrost wartości kredytów i pożyczek udzielonych gospodarstwom domowym, wzrost skłonności konsumentów do zakupów, wzrost bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej, realny wzrost dynamiki sprzedaży detalicznej, wzrost liczby pracujących w sektorze przedsiębiorstw oraz spadek inflacji. Wzrost wartości Barometru łagodzony był przez: spadek ogólnego klimatu koniunktury w handlu oraz nominalny spadek przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego brutto w sektorze przedsiębiorstw.

Wyraźnie ujemna wartość Barometru Koniunktury Konsumenckiej stanowi potwierdzenie obserwowanych na rynku tendencji i świadczy o złym stanie koniunktury. Obniżająca się przez cały 2012 rok dynamika spożycia indywidualnego, czyli konsumpcji, była skutkiem spowolnienia wzrostu gospodarczego, wynikającej z niego złej sytuacji na rynku pracy oraz niekorzystnych oczekiwań i prognoz makroekonomicznych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 618) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH