REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Carrefour nie skupia się na rozwiązywaniu jednego problemu, lecz pracuje nad całym rynkiem

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 30-06-2015, 17:30
Carrefour może postawić na sklepy specjalistyczne
Centrum Handlowe Warszawa Wileńska, fot. mediadem

- Carrefour wyróżnia się na tle wszystkich firm wywodzących się z hipermarketów. Obecny oraz ubiegły rok, to niewątpliwie czas ekspansji francuskiej sieci handlowej. Carrefour ma najmniej kłopotów, co jest szczególnie widoczne w Polsce oraz całym naszym regionie. Potwierdzają to zarówno rezultaty like-for-like, jak i mocne nastawienie na rozwój. Chodzi przede wszystkim o zdecydowane rozwijanie muliformatowości - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w dziale doradztwa transakcyjnego KPMG w Polsce.

REKLAMA

Piotr Grauer przypomina, że Carrefour nie postawił tak mocno na hipermarkety, jak chociażby Auchan po przejęciu sklepów Real, ale operuje na znacznie szerszym portfelu.

W tym kontekście zwraca uwagę na ostatnią decyzję o zakupie Galerii Alkoholi. Jak przyznaje, w transakcji wcale nie musi chodzić o atrakcyjne lokalizacje sklepów. Nie jest wykluczone, że Carrefour zdecyduje się na testowaniu sklepów z alkoholem, tak jak dotychczas miało to miejsce w tych placówkach. Po likwidacji Galerii Alkoholi oraz utworzeniu w ich miejsce nowych Carrefourów, mogłyby się okazać, że część z nich konkuruje z już istniejącymi sklepami francuskiej sieci. Jednocześnie rozszerzenie oferty o specjalistyczne sklepy z alkoholami może się okazać atrakcyjne dla konsumentów.

- Taka oferta byłaby interesująca dla klientów robiących zakupy w Carrefourze, którzy alkohol mogliby kupować w sąsiednim sklepie funkcjonującym jednak pod innym szyldem oraz na innych zasadach – zauważa Piotr Grauer w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Przypomnijmy, że w marcu tego roku Grupa Belvedere, a dokładniej wchodząca w jej skład spółka Sobieski Sp. z.o.o. sprzedała Carrefourowi sieć specjalistycznych sklepów alkoholowych Galeria Alkoholi. Zgodę na transakcję, której wartość nie została upubliczniona, wydał już Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta oraz jego francuski odpowiednik.

Galeria Alkoholi liczy 39 sklepów. Prowadzi sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych. Jej placówki zlokalizowane są przede wszystkim w województwach podlaskim oraz łódzkim. W ubiegłym roku sieć wygenerowała przychody w wysokości 43 mln zł. Średnia powierzchnia sklepów „Galeria Alkoholi” wynosi 49 mkw. Ich asortyment przekracza 5 tys. SKU.

Carrefour niewątpliwe wyróżnia się na tle konkurencji. Zdaniem Piotra Grauera firma nie skupia się na rozwiązywaniu jednego problemu, lecz pracuje nad całym rynkiem. - Modernizuje swoje centra handlowe, hipermarkety i supermarkety, idzie w ekspansję przez franczyzę, otwiera małe sklepy typu convenience i supermarkety osiedlowe – wylicza.

Co ciekawe, Carrefour idzie dalej niż jego bezpośrednia konkurencja – przykładowo franczyza ma znacznie szerszy charakter niż u innych graczy rynkowych. - Umowa nie dotyczy wyłącznie odbioru towaru i wykorzystywania szyldu, ale zawiera też dużą pomoc i wytyczne w zakresie layoutu, czy sposobu prezentacji towaru – tłumaczy Grauer.

Inaczej sprawa wygląd w przypadku e-commerce. W opinii Piotra Grauera na razie ten kanał sprzedaży nie będzie priorytetem dla Carrefoura. Nowoczesne technologie nie obejmują jednak wyłącznie sklepu internetowego. - To także szeroki wachlarz zastosowań i aplikacji mobilnych, ułatwiających klientowi zakupy. Wydaje się, że na tym polu Carrefour mógłby dużo zdziałać, zważywszy na jego skalę operacji i szerokie międzynarodowe doświadczenia – konkluduje Piotr Grauer.

Francuska sieć Carrefour posiada w Polsce ponad 700 sklepów w różnych formatach – począwszy na hipermarketach, kończąc na convenience. Jest także właścicielem oraz zarządcą centów handlowych, które są lokalizowane przede wszystkim w średnich oraz dużych miastach.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Gall Anonim 09-07-2015, 16:36:
Już jest 36, 3 sklepy Carrefour już zamknął...
  • Marek 03-07-2015, 16:14:
Pracownicy z reguły mają sporo do zarzucenia pracodawcy. Ja pracuję w Carrefourze od WIEEEELU lat i też mógłbym co nieco dorzucić ale nie o to mi chodzi. Wielkim plusem tej firmy jest fakt, że NIGDY nie było problemów z wypłatą na czas a poza tym z jakiegoś powodu Carrefour zostrał doceniony wśród innych pracodawców tej branży (//media.carrefour.pl/pr/297616/carrefour-polska-wyrozniony-tytulem-solidny-pracodawca-2015-branzy-handlu-detalicznego).
Plasn jest czytelny i rzeczywiście pozwala tej sieci się rozwijać chociaż z tym lfl to tak malinowo nie jest.
  • seter 30-06-2015, 21:20:
Całkiem dobry plan, bo to i nowe miejsca pracy, chociaż jak czytałem na gowork.pl/opinie_czytaj,6664 to pracownicy średnio je polecają.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 546) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH