Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carrefour na FRSiH 2017: Klient traktuje dziś sklep jako centrum zarządzania swoim czasem

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2017, 19:10
Carrefour na FRSiH 2017: Klient traktuje dziś sklep jako centrum zarządzania swoim czasem
Marek Lipka, dyrektor sklepów convenience, członek zarządu Carrefour Polska Sp. z o.o., fot. PTWP

- Dzisiaj klient traktuje sklep jako centrum zarządzania swoim cennym czasem. Może będzie chciał skorzystać z pralni, a może zrobić zakupy i wysłać swoim rodzicom w starszym wieku. Przyszłością handlu w Polsce są mniejsze sklepy, ale z kompletem produktów i serwisów w jednym miejscu - mówi Marek Lipka, dyrektor sklepów convenience, członek zarządu Carrefour Polska Sp. z o.o. podczas sesji tematycznej "Pokolenie millenialisów, Henryków, XYZ – nowe style zakupowe konsumentów" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2017.

 

Marek Lipka przyznał, że nie ma jednego złotego środka, który jest odpowiedzią na wszystkie potrzeby klienta.

- Millenialsi mają to do siebie, że muszą najpierw polubić dany brand, poczuć, że ma on coś w sobie. Dopiero wtedy idą na zakupy. Tak więc nie tylko wstawiamy produkty ekologiczne i niszowe na nasze półki, ale działamy żeby zachęcić ludzi do nawiązania kontaktu z nami, np. poprzez fora internetowe. W Polsce nawet w naszych najmniejszych sklepach mamy gamę produktów ekologicznych i bez GMO, ale to dopiero początek. Dziś w Belgii i Francji otwieramy sklepy już wyłącznie z certyfikowanymi produktami bio o powierzchni 300-400 mkw. Tamtejszy konsument jest już tak świadomy, że nie kupi produktu potocznie kojarzonego jako ekologiczny, ale tylko z certyfikatem - dodał.

W ocenie Lipki, sieci handlowe muszą zwrócić uwagę na przetwarzanie dużej ilości informacji o klientach.

- Nie można tej samej oferty kierować do konsumentów mieszkających w dużym mieście i w małej miejscowości, gdyż będzie to nieskuteczne. W małych miejscowościach obserwujemy wciąż tradycyjny rynek sprzedaży, a z drugiej strony bardzo nowoczesny i europejski model w dużych miastach jak Warszawa, Kraków czy Trójmiasto. Klienci odchodzą od robienia dużych zakupów w centrach handlowych i hipermarketach na rzecz małych sklepów. Szukają tam także odpowiedniej jakości obsługi. Zakupy muszą być szybkie, a ich uzupełnieniem zaczynają być zakupy w internecie - dodał.

Lipka nie ma wątpliwości, że sieć, która nie ma kompletnego omnichannelowego rozwiązania może się spodziewać się, że za kilka lat zostanie w tyle i klienci jej nie wybiorą.

- Omnichannel to nie tylko fizyczny sklep, który musi być uszeregowany od najmniejszego do największego formatu. To także rozwiązania internetowe: aplikacje, dzięki którym konsument nie musi nawet fizycznie pójść do sklepu. Dopełnieniem konceptu jest zarządzanie informacją. Informacja jest siłą i ten, kto będzie w stanie najsprawniej ją przetwarzać, odpowie na potrzeby wszystkich klientów, niezależnie od grupy, w której się znajdują - dodał.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 188) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.