Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carrefour na FRSiH 2017: Klient traktuje dziś sklep jako centrum zarządzania swoim czasem

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2017, 19:10
Carrefour na FRSiH 2017: Klient traktuje dziś sklep jako centrum zarządzania swoim czasem
Marek Lipka, dyrektor sklepów convenience, członek zarządu Carrefour Polska Sp. z o.o., fot. PTWP

- Dzisiaj klient traktuje sklep jako centrum zarządzania swoim cennym czasem. Może będzie chciał skorzystać z pralni, a może zrobić zakupy i wysłać swoim rodzicom w starszym wieku. Przyszłością handlu w Polsce są mniejsze sklepy, ale z kompletem produktów i serwisów w jednym miejscu - mówi Marek Lipka, dyrektor sklepów convenience, członek zarządu Carrefour Polska Sp. z o.o. podczas sesji tematycznej "Pokolenie millenialisów, Henryków, XYZ – nowe style zakupowe konsumentów" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2017.

 

Marek Lipka przyznał, że nie ma jednego złotego środka, który jest odpowiedzią na wszystkie potrzeby klienta.

- Millenialsi mają to do siebie, że muszą najpierw polubić dany brand, poczuć, że ma on coś w sobie. Dopiero wtedy idą na zakupy. Tak więc nie tylko wstawiamy produkty ekologiczne i niszowe na nasze półki, ale działamy żeby zachęcić ludzi do nawiązania kontaktu z nami, np. poprzez fora internetowe. W Polsce nawet w naszych najmniejszych sklepach mamy gamę produktów ekologicznych i bez GMO, ale to dopiero początek. Dziś w Belgii i Francji otwieramy sklepy już wyłącznie z certyfikowanymi produktami bio o powierzchni 300-400 mkw. Tamtejszy konsument jest już tak świadomy, że nie kupi produktu potocznie kojarzonego jako ekologiczny, ale tylko z certyfikatem - dodał.

W ocenie Lipki, sieci handlowe muszą zwrócić uwagę na przetwarzanie dużej ilości informacji o klientach.

- Nie można tej samej oferty kierować do konsumentów mieszkających w dużym mieście i w małej miejscowości, gdyż będzie to nieskuteczne. W małych miejscowościach obserwujemy wciąż tradycyjny rynek sprzedaży, a z drugiej strony bardzo nowoczesny i europejski model w dużych miastach jak Warszawa, Kraków czy Trójmiasto. Klienci odchodzą od robienia dużych zakupów w centrach handlowych i hipermarketach na rzecz małych sklepów. Szukają tam także odpowiedniej jakości obsługi. Zakupy muszą być szybkie, a ich uzupełnieniem zaczynają być zakupy w internecie - dodał.

Lipka nie ma wątpliwości, że sieć, która nie ma kompletnego omnichannelowego rozwiązania może się spodziewać się, że za kilka lat zostanie w tyle i klienci jej nie wybiorą.

- Omnichannel to nie tylko fizyczny sklep, który musi być uszeregowany od najmniejszego do największego formatu. To także rozwiązania internetowe: aplikacje, dzięki którym konsument nie musi nawet fizycznie pójść do sklepu. Dopełnieniem konceptu jest zarządzanie informacją. Informacja jest siłą i ten, kto będzie w stanie najsprawniej ją przetwarzać, odpowie na potrzeby wszystkich klientów, niezależnie od grupy, w której się znajdują - dodał.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH