Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Carrefour na FRSiH 2018: Źródło problemu marnowania żywności jest w naszych domach

- 75 proc. strat wynikających z marnowania żywności powstaje w gospodarstwach domowych, za 20 proc. odpowiada przemysł, a tylko za 5 proc. sieci handlowe. Dziś skupiamy się na tych 5 proc. i my pewnie z tego wyciśniemy połowę, ale problem nie zniknie. Ten temat musimy zaadresować do społeczeństwa w inny sposób, musimy zidentyfikować źródło problemu, które mamy w naszych domach - mówił Robert Noceń, sekretarz generalny Carrefour Polska podczas debaty "Społeczna odpowiedzialność firm FMCG i sieci handlowych" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018.

Carrefour na FRSiH 2018: Źródło problemu marnowania żywności jest w naszych domach
Robert Noceń, sekretarz generalny Carrefour Polska, fot. PTWP

W pierwszej części dyskusji paneliści wyjaśniali co dla nich i reprezentowanych przez nich firm oznacza termin CSR. 

Robert Noceń przyznał, że choć społeczna odpowiedzialność biznesu była na początku kojarzona z działalnością filantropijną firm, w ostatnich czasach jej definicja uległa znacznemu rozszerzeniu i modyfikacji.

- Zaczęliśmy dostrzegać interesy społeczne, mówić o ochronie środowiska, pracować na rzecz zaspokajania potrzeb współpracujących z firmami interesariuszy. Wymiar biznesu odpowiedzialnego społecznie przybrał kształt inwestowania strategicznych środków i zasobów w rozmaite akcje pozycjonujące firmę w nowych wymiarach. Dla nas jako sieci Carrefour istotnym czynnikiem jest współpraca. Mimo że jesteśmy marką globalną, sami niewiele możemy zrobić. Dlatego nasze nastawienie na współpracę jest duże i czynnie angażujemy się w inicjatywy na poziomie rządowym i lokalnym żeby każda z naszych placówek działała aktywnie w swoim otoczeniu biznesowym - dodał.

Sekretarz generalny Carrefour Polska wskazał, że sieć opiera swoje działania w obszarze CSR na trzech filarach:

- Pierwszy dotyczy przeciwdziałania wszelkim formom marnotrawstwa: żywności, energii i skutków naszych oddziaływań. Drugi to ochrona bioróżnorodności, a trzeci wspieranie partnerów lokalnych, nie tylko dostawców, ale także NGO-sów działających wokół naszych placówek. Dodatkowo na poziomie globalnym wprowadziliśmy działanie strategiczne: Plan Transformacji Żywieniowej. Wyraża się on w strategii Act For Food. Są to wszelkie działania, które mają na celu poprawę żywności, produktów, tego jak żyjemy i jakimi jesteśmy ludźmi po to żeby lepiej żyć. Realizujemy ją w każdym z krajów w sposób adaptowany do potrzeb lokalnych - dodał.

Robert Noceń przyznał, że działania w ramach realizacji strategii Act For Food są efektywniejsze gdy angażują się w nie pracownicy.

- To jest największe wyzwanie żeby wybrać takie działania, które będą w firmie popularne i cała ekipa "na dole" to czuła, żeby te inicjatywy oddolnie funkcjonowały - dodał.

więcej informacji:

Robert Noceń RSS ALERT    /    Carrefour RSS ALERT    /    Carrefour Polska RSS ALERT    /    FRSiH 2018 RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    sieci handlowe w Polsce RSS ALERT    /    marnowanie żywności RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT    /    CSR w handlu RSS ALERT    /    społeczna odpowiedzialność biznesu RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.174.157
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.