REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Carrefour notuje spadek sprzedaży o 1,2 proc.

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-07-2009, 13:55
Carrefour notuje spadek sprzedaży o 1,2 proc.

Grupa Carrefour w drugim kwartale odnotowała spadek sprzedaży liczonej w euro o 1,2 proc. Polska, jako jeden z czterech europejskich krajów, zwiększyła obroty.

REKLAMA

Firma tłumaczy, że przyczyną gorszych globalnych wyników miała być niższa sprzedaż w Zachodniej Europie, niższe ceny benzyny oraz negatywny wpływ kursów walut.

We Francji Grupa zmniejszyła sprzedaż o 3 proc., w pozostałych krajach Europy o 2,6 proc. Sklepy w innych częściach świata poprawiły wyniki: w Ameryce Łacińskiej o 17,4 proc. zaś w Azji o 5,2 proc.

Polska na tle Europy nie wypada najgorzej. W porównaniu z II kw. 2008 r. sprzedaż wzrosła o 1,9 proc. Lepsze wyniki osiągnęła Turcja (wzrost o 5,5 proc.) i Rumunia (+18,3 proc.). Jednak zestawienie pokazuje negatywny wpływ kursów walut. Słabsza niż rok temu złotówka spowodowała, że wyniki polskich marketów liczone w euro zmalały o 22 proc. To największy spadek spośród wszystkich rynków, na których działa Carrefour.

Jak zauważa agencja Reuters, spadek sprzedaży całej Grupy, do 23,44 mld euro, był i tak mniejszy niż oczekiwali analitycy. Według nich sprzedaż Carrefoura miała wynieść 23,28 mln euro, czyli mniej niż w rok wcześniej o 1,9 proc. W I kw. sprzedaż wyniosła 22,7 mld euro. 30 czerwca szefostwo Carrefoura zapowiadało, że wynik z I półrocza może wynieść ok. 46 mld euro.

- W drugim kwartale zauważyliśmy jednak zachęcające efekty działań, które zaczęliśmy realizować. Spodziewamy się pozytywnych rezultatów w drugiej połowie roku - mówi Lars Olofsson, prezes grupy.

Podsumowując pierwsze półrocze, Carrefour pokazuje, że spadek sprzedaży (w euro) wyniósł 2 proc. W tym okresie spadki widoczne były także tylko w Europie. Polska zanotowała nieznaczny wzrost, o 0,1 proc.

Carrefour tłumaczy także, że sprzedaż produktów żywnościowych stale rośnie. Kryzys zaś sprawia, że konsumenci ostrożniej dokonują zakupów dóbr niespożywczych.

Carrefour zapowiedział, że do 2012 r. planuje zaoszczędzić 4,5 mln euro poprzez m.in. zmniejszenie kosztów operacyjnych czy poprawę warunków zakupu.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH