REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Carrefour odnotował spadek sprzedaży LfL w Polsce w drugim kwartale 2015 r.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-07-2015, 10:24
Carrefour odnotował spadek sprzedaży LfL w Polsce
Sprzedaz LfL sieci Carrefour zmalała w Polsce w drugim kwartale (fot. Paweł Pawłowski / zelaznastudio.pl)

Sprzedaż like-for-like sieci Carrefour w Polsce zmalała w drugim kwartale 2015 r. (trzy miesiące do końca czerwca). To jedyna informacja, jaką francuska firma zawarła na temat naszego rynku w swoim najnowszym raporcie z wynikami finansowymi. W skali całej grupy Carrefour odnotował wzrost sprzedaży o 4,2 proc. w drugim kwartale i o 5 proc. w pierwszym półroczu 2015 r. (z uwzględnieniem paliw). Organicznie sprzedaż grupy wzrosła o 2,6 proc. w drugim kwartale i o 2,9 proc. w pierwszej połowie roku.

REKLAMA

Przychody ze sprzedaży Grupy Carrefour w drugim kwartale wyniosły 21,369 mld euro, w tym ok. 10,17 mld euro we Francji, a 11,2 mld na rynkach międzynarodowych. Po uwzględnieniu paliw, sprzedaż wyniosła 26 mld euro. W całym pierwszym półroczu Carrefour odnotował przychody na poziomie 42,32 mld euro bez uwzględnienia paliw, a razem z nimi - 51,4 mld euro.

W drugim kwartale bieżącego roku sprzedaż LfL Carrefoura (razem z VAT) wzrosła we Francji o 0,9 proc. Na innych europejskich rynkach multiformatowa sieć odnotowała spadek sprzedaży LfL o 0,4 proc. Słabe wyniki w Azji (-9,2 proc. LfL) francuska grupa zrekompensowała sobie wzrostem sprzedaży LfL o 10,7 proc. w regionie Ameryki Łacińskiej.

Omawiając swoje wyniki za drugi kwartał w poszczególnych krajach w Europie, Carrefour ujawnił wzrost sprzedaży LfL w Hiszpanii o 2,8 proc. oraz stabilny wzrost w Belgii i Rumunii. Sieć poradziła sobie natomiast gorzej niż w analogicznym okresie przed rokiem w Polsce oraz we Włoszech. W tym ostatnim kraju sprzedaż LfL Carrefoura w okresie kwiecień-czerwiec zmalała o 5 proc.

Na rynkach pozaeuropejskich Carrefour urósł w ujęciu LfL w drugim kwartale o 23,1 proc w Argentynie, o 7,1 proc. w Brazylii i o 2,1 proc. w Tajwanie. Sprzedaż sieci w Chinach pogorszyła się natomiast w ujęciu LfL aż o 12,3 proc.

Na koniec czerwca 2015 r. Carrefour posiadał na całym świecie 11 910 sklepów. W drugim kwartale sieć otworzyła bądź pozyskała łącznie 354 placówki. Po uwzględnieniu zamknięć, bilans sklepów firmy poprawił się w omawianym okresie o 225 placówek względem końca marca 2015 r.

Wraz z zakończeniem drugiego kwartału, Carrefour posiadał na całym świecie 1 461 hipermarketów, 3 210 supermarketów, 7 066 sklepów convenience i 173 hal cash & carry.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • boloks 20-07-2015, 00:18:
Są ku temu tez inne powody, bo jak pisali na gowork.pl/opinie_czytaj,6664 to carrefour coraz słabiej płaci pracownikom.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 116) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH