Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carrefour otwiera hipermarket w nowym koncepcie. Sklep notuje 15-proc. wzrost sprzedaży

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-10-2011, 16:58
Carrefour otwiera hipermarket w nowym koncepcie. Sklep notuje 15-proc. wzrost sprzedaży
Stoisko Multimedia w zmoodernizowanym hipermarkecie Carrefour Arkadia

18 października Carrefour Polska oddał do użytku klientów pierwszy hipermarket opracowany według nowej koncepcji organizacji sklepów wielkopowierzchniowych. Pierwsza taka placówka w Polsce ruszyła w warszawskim Centrum Handlowym Arkadia. - Po wprowadzonych zmianach obroty naszej placówki wzrosły o 15 proc. - chwali się Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.

Wprowadzone zmiany są odpowiedzią na oczekiwania zróżnicowanych potrzeb klientów Carrefour Arkadia. - Obecnie ten hipermarket ma pozycję numer 1 wśród naszych hipermarketów w Polsce pod względem osiąganych obrotów. Na drugim miejscu jest Carrefour Warszawa Wileńska, a o trzecią pozycję walczy kilka sklepów m.in. placówka w podkrakowskim centrum handlowym Zakopianka - mówi Jean Anthoine.

Prezes Carrefour Polska dodał, że z propozycją podobnych przekształceń, Carrefour będzie występował w swoich najbardziej prestiżowych lokalizacjach i centrach handlowych. - W najbliższym czasie zamierzamy wprowadzić podobne zmiany w dwóch innych warszawskich hipermarketach Carrefour Reduta i Carrefour Targówek - wyjaśnia Anthoine.

W tej chwili rozpoczęły się prace na Targówku, zaś w przypadku sklepu na warszawskiej Ochocie prace remontowe ruszą w styczniu 2012 r.

W warszawskim hipermarkecie Carrefour Arkadia, który jest pierwszym w Polsce sklepem zorganizowanym według wprowadzanego przez sieć nowoczesnego modelu hipermarketu, przestrzeń handlowa została przemyślana od nowa i zreorganizowana zgodnie z koncepcją światów produktów.

Zmianie uległa aranżacja działów, kolorystyka i część wyposażenia sklepu. Powierzchnia sprzedaży sklepu została zmodernizowana, co pozwoliło na rozszerzenie oferty i uzupełnienie o dodatkowy asortyment. Aranżacja asortymentu w światy produktów została przygotowana tak, aby klienci mając pogrupowane i jasno opisane działy produktów, mogli zrobić zakupy szybko i sprawnie. Oferta została wzbogacona i uzupełniona o nowe grupy produktowe, aby każdy klient tego sklepu znalazł dla siebie dopasowaną ofertę.

Nowe oblicze sklepu Carrefour w Arkadii, to przestrzenne, kolorowe wnętrza, czytelna komunikacja cen oraz promocji, podświetlone stonowanym światłem wybrane stoiska i artykuły oraz atmosfera nowoczesności i komfortu. Celem reorganizacji sklepu było przede wszystkim zagwarantowanie klientom praktycznych, wygodnych i szybkich zakupów w przyjemnej atmosferze.

- Inspiracją dla nowej aranżacji przestrzeni w Carrefour Arkadia była chęć stworzenia nowoczesnego, praktycznego i przyjaznego klientom sklepu, którego wnętrze i oferta będą oczarowywać klientów, zachęcając do zakupów. Mam nadzieję, że ten nowy koncept hipermarketu, będzie cieszył się uznaniem klientów - mówi Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.

Oferta produktowa została zreorganizowana w tzw. światy, o czym wyraźnie komunikują oznaczenia działów, są to: artykuły sezonowe, multimedia, kultura, dom, zwierzęta domowe, uroda, dziecko oraz moda i targ świeżości. Każdy ze światów charakteryzuje się specjalną, wyrazistą kolorystyką
i aranżacją przestrzeni, przejrzystością oferty oraz wyjątkową estetyką, która przejawia się w dbałości o szczegóły aranżacji poszczególnych stoisk.

Na szczególną uwagę zasługuje nowa aranżacja strefy produktów świeżych, nazwana targiem świeżości. Dominują w niej kolory: czerni i fioletu, podkreślające estetykę stoisk i kolory eksponowanych towarów. Dodatkowo, poprzez zastosowanie zupełnie nowej formy oświetlenia, w doskonały sposób pokazano ofertę produktów, uwidaczniając ich wszelkie walory.

Nieznacznej modyfikacji kolorystycznej uległy działy produktów spożywczych (pakowanych, tzw. dużej konsumpcji), drogerii oraz napoje. Udoskonalono system informacji o rozmieszczeniu produktów, który umożliwia ich łatwe odnalezienie. W ten sposób połączono nowoczesność z tradycyjną ekspozycją oferty dyskontowej. Odświeżono także dział perfumeryjny, który działa pod szyldem Uroda.

Na terenie hipermarketu pojawiły się także stoiska wynajmowane firmom zewnętrznym. Swoje punkty handlowe otworzyły m.in. cukierni Lukullus, a w przyszłości ruszy także restauracja sieci Mc'Donalds. Na terenie sklepu działa także Sushi Point oferujący produkty z ryb, czy własna wędzarnia i piekarnia sieci Carrefour. Na terenie hipermarketu otwarto kwiaciarnię, gdzie profesjonalna florystyka przygotuje bukiety na życzenie klienta.

Nowością jest zaproponowanie klientom hipermarketu restauracji McDonald's. Lokalizacja w obrębie hipermarketu, poza linią kas jest nową propozycją, dotąd nie praktykowaną w Polsce. Dzięki takiemu właśnie umiejscowieniu restauracji klienci hipermarketu Carrefour Arkadia będą mogli zatrzymać się na posiłek w McDonald's w trakcie robienia zakupów.

Wybrane światy produktów w Carrefour Arkadia:

Targ świeżości - to miejsce dla ekspozycji różnorodnej oferty warzyw i owoców, wędlin, mięs, ryb i produktów gotowych. Przestrzeń ta to serce sklepu Carrefour, który ma najciekawszą i najbardziej cenioną przez klientów ofertę, słynącą z bardzo niskich cen i świeżości oferowanych produktów. Nowością jest tu stoisko z wędlinami, pochodzącymi z własnej wędzarni Carrefour, gdzie mięsa przygotowywane są według ściśle określonej procedury, na miejscu w sklepie. Ofertę działów uzupełniają dodatkowo produkty ekologiczne marki własnej Carrefour „Jakość Carrefour". Stoisko z rybami i owocami morza zostało wzbogacone o nowe stanowisko do przygotowywania sushi na miejscu, gdzie można zakupić gotowe zestawy sushi.

Dział urody to specjalnie zaaranżowana przestrzeń, z wyróżniającą się kolorystyką i dopasowaną do mebli wykładziną. To specjalistyczna oferta dla pań i panów, zapewniająca dobre samopoczucie i atmosferę przyjemnych zakupów. Dział ten znajduje się tuż obok stoiska tekstylnego, nazwanego „modą".

Świat dziecka, to barwne stoisko, ze specjalnie zaaranżowaną grafiką. To ekspozycja, która w jednym miejscu oferuje wszystkie gamy produktów dla dzieci, od produktów spożywczych, poprzez ubranka na akcesoriach i artykułach przemysłowych skończywszy.

Świat domu skupia się wokół kilku mikroświatów: dekoracji stołu, dekoracji domu, AGD (do wyposażenia domu), a także majsterkowania - czyli kącika dla mężczyzn. Produkty zostały pogrupowane według zwyczajów zakupowych i potrzeb klientów, tak aby klienci z przyjemnością dokonywali tutaj zakupów, i znaleźli wszystkie produkty w jednym miejscu.

Świat multimediów i książek - w działach książka i multimedia wprowadzono czytelny podział oferty. Pojawiły się zupełnie nowe punkty informacyjne, w których klienci mogą otrzymać informacje odnośnie konkretnych tytułów lub zamówić dowolną pozycję książkową, płytową lub multimedialną, która zostanie sprowadzona na ich życzenie. Dział książki został urządzony zgodnie z koncepcją saloniku prasowego, w którym klienci mogą wygodnie spędzić czas czytając ulubione tytuły. W wybranych punktach sklepu zostały zainstalowane monitory informacyjne, natomiast z myślą o miłośnikach gier komputerowych utworzono specjalne stanowiska konsolowe, przy których można testować wybrane gry dostępne w sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (8)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • blogkupca.pl 05-06-2012, 18:22:
A pamiętaliście tym razem o koncesji na alkohol? W swoim czasie sprzedawaliście bez.....
  • gość 05-06-2012, 17:48:
Pięknie
  • ktoś 23-10-2011, 13:24:
Muszę się niebawem wybrać na zakopiankę ;)

Zobacz wszystkie komentarze (8)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 822) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH