Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carrefour otwiera hipermarket w nowym koncepcie. Sklep notuje 15-proc. wzrost sprzedaży

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-10-2011, 16:58
Carrefour otwiera hipermarket w nowym koncepcie. Sklep notuje 15-proc. wzrost sprzedaży
Stoisko Multimedia w zmoodernizowanym hipermarkecie Carrefour Arkadia

18 października Carrefour Polska oddał do użytku klientów pierwszy hipermarket opracowany według nowej koncepcji organizacji sklepów wielkopowierzchniowych. Pierwsza taka placówka w Polsce ruszyła w warszawskim Centrum Handlowym Arkadia. - Po wprowadzonych zmianach obroty naszej placówki wzrosły o 15 proc. - chwali się Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.

Wprowadzone zmiany są odpowiedzią na oczekiwania zróżnicowanych potrzeb klientów Carrefour Arkadia. - Obecnie ten hipermarket ma pozycję numer 1 wśród naszych hipermarketów w Polsce pod względem osiąganych obrotów. Na drugim miejscu jest Carrefour Warszawa Wileńska, a o trzecią pozycję walczy kilka sklepów m.in. placówka w podkrakowskim centrum handlowym Zakopianka - mówi Jean Anthoine.

Prezes Carrefour Polska dodał, że z propozycją podobnych przekształceń, Carrefour będzie występował w swoich najbardziej prestiżowych lokalizacjach i centrach handlowych. - W najbliższym czasie zamierzamy wprowadzić podobne zmiany w dwóch innych warszawskich hipermarketach Carrefour Reduta i Carrefour Targówek - wyjaśnia Anthoine.

W tej chwili rozpoczęły się prace na Targówku, zaś w przypadku sklepu na warszawskiej Ochocie prace remontowe ruszą w styczniu 2012 r.

W warszawskim hipermarkecie Carrefour Arkadia, który jest pierwszym w Polsce sklepem zorganizowanym według wprowadzanego przez sieć nowoczesnego modelu hipermarketu, przestrzeń handlowa została przemyślana od nowa i zreorganizowana zgodnie z koncepcją światów produktów.

Zmianie uległa aranżacja działów, kolorystyka i część wyposażenia sklepu. Powierzchnia sprzedaży sklepu została zmodernizowana, co pozwoliło na rozszerzenie oferty i uzupełnienie o dodatkowy asortyment. Aranżacja asortymentu w światy produktów została przygotowana tak, aby klienci mając pogrupowane i jasno opisane działy produktów, mogli zrobić zakupy szybko i sprawnie. Oferta została wzbogacona i uzupełniona o nowe grupy produktowe, aby każdy klient tego sklepu znalazł dla siebie dopasowaną ofertę.

Nowe oblicze sklepu Carrefour w Arkadii, to przestrzenne, kolorowe wnętrza, czytelna komunikacja cen oraz promocji, podświetlone stonowanym światłem wybrane stoiska i artykuły oraz atmosfera nowoczesności i komfortu. Celem reorganizacji sklepu było przede wszystkim zagwarantowanie klientom praktycznych, wygodnych i szybkich zakupów w przyjemnej atmosferze.

- Inspiracją dla nowej aranżacji przestrzeni w Carrefour Arkadia była chęć stworzenia nowoczesnego, praktycznego i przyjaznego klientom sklepu, którego wnętrze i oferta będą oczarowywać klientów, zachęcając do zakupów. Mam nadzieję, że ten nowy koncept hipermarketu, będzie cieszył się uznaniem klientów - mówi Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.

Oferta produktowa została zreorganizowana w tzw. światy, o czym wyraźnie komunikują oznaczenia działów, są to: artykuły sezonowe, multimedia, kultura, dom, zwierzęta domowe, uroda, dziecko oraz moda i targ świeżości. Każdy ze światów charakteryzuje się specjalną, wyrazistą kolorystyką
i aranżacją przestrzeni, przejrzystością oferty oraz wyjątkową estetyką, która przejawia się w dbałości o szczegóły aranżacji poszczególnych stoisk.

Na szczególną uwagę zasługuje nowa aranżacja strefy produktów świeżych, nazwana targiem świeżości. Dominują w niej kolory: czerni i fioletu, podkreślające estetykę stoisk i kolory eksponowanych towarów. Dodatkowo, poprzez zastosowanie zupełnie nowej formy oświetlenia, w doskonały sposób pokazano ofertę produktów, uwidaczniając ich wszelkie walory.

Nieznacznej modyfikacji kolorystycznej uległy działy produktów spożywczych (pakowanych, tzw. dużej konsumpcji), drogerii oraz napoje. Udoskonalono system informacji o rozmieszczeniu produktów, który umożliwia ich łatwe odnalezienie. W ten sposób połączono nowoczesność z tradycyjną ekspozycją oferty dyskontowej. Odświeżono także dział perfumeryjny, który działa pod szyldem Uroda.

Na terenie hipermarketu pojawiły się także stoiska wynajmowane firmom zewnętrznym. Swoje punkty handlowe otworzyły m.in. cukierni Lukullus, a w przyszłości ruszy także restauracja sieci Mc'Donalds. Na terenie sklepu działa także Sushi Point oferujący produkty z ryb, czy własna wędzarnia i piekarnia sieci Carrefour. Na terenie hipermarketu otwarto kwiaciarnię, gdzie profesjonalna florystyka przygotuje bukiety na życzenie klienta.

Nowością jest zaproponowanie klientom hipermarketu restauracji McDonald's. Lokalizacja w obrębie hipermarketu, poza linią kas jest nową propozycją, dotąd nie praktykowaną w Polsce. Dzięki takiemu właśnie umiejscowieniu restauracji klienci hipermarketu Carrefour Arkadia będą mogli zatrzymać się na posiłek w McDonald's w trakcie robienia zakupów.

Wybrane światy produktów w Carrefour Arkadia:

Targ świeżości - to miejsce dla ekspozycji różnorodnej oferty warzyw i owoców, wędlin, mięs, ryb i produktów gotowych. Przestrzeń ta to serce sklepu Carrefour, który ma najciekawszą i najbardziej cenioną przez klientów ofertę, słynącą z bardzo niskich cen i świeżości oferowanych produktów. Nowością jest tu stoisko z wędlinami, pochodzącymi z własnej wędzarni Carrefour, gdzie mięsa przygotowywane są według ściśle określonej procedury, na miejscu w sklepie. Ofertę działów uzupełniają dodatkowo produkty ekologiczne marki własnej Carrefour „Jakość Carrefour". Stoisko z rybami i owocami morza zostało wzbogacone o nowe stanowisko do przygotowywania sushi na miejscu, gdzie można zakupić gotowe zestawy sushi.

Dział urody to specjalnie zaaranżowana przestrzeń, z wyróżniającą się kolorystyką i dopasowaną do mebli wykładziną. To specjalistyczna oferta dla pań i panów, zapewniająca dobre samopoczucie i atmosferę przyjemnych zakupów. Dział ten znajduje się tuż obok stoiska tekstylnego, nazwanego „modą".

Świat dziecka, to barwne stoisko, ze specjalnie zaaranżowaną grafiką. To ekspozycja, która w jednym miejscu oferuje wszystkie gamy produktów dla dzieci, od produktów spożywczych, poprzez ubranka na akcesoriach i artykułach przemysłowych skończywszy.

Świat domu skupia się wokół kilku mikroświatów: dekoracji stołu, dekoracji domu, AGD (do wyposażenia domu), a także majsterkowania - czyli kącika dla mężczyzn. Produkty zostały pogrupowane według zwyczajów zakupowych i potrzeb klientów, tak aby klienci z przyjemnością dokonywali tutaj zakupów, i znaleźli wszystkie produkty w jednym miejscu.

Świat multimediów i książek - w działach książka i multimedia wprowadzono czytelny podział oferty. Pojawiły się zupełnie nowe punkty informacyjne, w których klienci mogą otrzymać informacje odnośnie konkretnych tytułów lub zamówić dowolną pozycję książkową, płytową lub multimedialną, która zostanie sprowadzona na ich życzenie. Dział książki został urządzony zgodnie z koncepcją saloniku prasowego, w którym klienci mogą wygodnie spędzić czas czytając ulubione tytuły. W wybranych punktach sklepu zostały zainstalowane monitory informacyjne, natomiast z myślą o miłośnikach gier komputerowych utworzono specjalne stanowiska konsolowe, przy których można testować wybrane gry dostępne w sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (8)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • blogkupca.pl 05-06-2012, 18:22:
A pamiętaliście tym razem o koncesji na alkohol? W swoim czasie sprzedawaliście bez.....
  • gość 05-06-2012, 17:48:
Pięknie
  • ktoś 23-10-2011, 13:24:
Muszę się niebawem wybrać na zakopiankę ;)

Zobacz wszystkie komentarze (8)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.