Carrefour Polska inwestuje w system informatyczny
W sklepach sieci handlowej Carrefour Polska rozpoczęła się instalacja systemu informatycznego eSAMBO, stworzonego w technologii Oracle przez firmę SKG S.A. Dzięki wdrożeniu nowych rozwiązań Carrefour będzie mógł efektywniej rozwijać sieć sprzedaży w Polsce.
POWIĄZANE TEMATY
- Carrefour wdraża transformację żywieniową. Podpisał 7 kontraktów z polskimi rolnikami
- Koszyk cen: Zakupy w sklepach franczyzowych są droższe o 50-130 zł od tych robionych w hipermarketach i dyskontach
- Francja: Carrefour i E. Leclerc walczą o klientów w centrach miast
- Carrefour uruchamia w Paryżu innowacyjną usługę dla klientów kupujących w sieci
W sieci handlowej Carrefour została zbudowana nowoczesna platforma aplikacyjna oparta na serwerze Oracle WebLogic. Platforma ta jest podstawą działania dla eSAMBO, zmodernizowanego systemu obsługi back-office sklepów Carrefour.
eSAMBO jest unowocześnioną wersją autorskiej aplikacji firmy SKG S.A., systemu SAMBO zrealizowanego w rozproszonej architekturze klient-serwer. System ten został zainstalowany w sieci Carrefour Polska w roku 2008 i zapewniał obsługę najważniejszych procesów zaplecza sklepów własnych oraz franczyzobiorców sieci - m.in. w zakresie zarządzania asortymentem, dostawcami, cenami, promocjami, logistyką, gospodarką magazynową, rozliczeniami z kontrahentami oraz komunikacją z pozostałymi korporacyjnymi systemami IT.
Środowisko systemu SAMBO - oparte o replikację danych między centralną bazą danych a bazami w sklepach - stawało się niewydolne w miarę wzrostu biznesu firmy Carrefour. Ponadto trudność utrzymania i rozwoju aplikacji klienckich w tak dużej skali stanowiła przeszkodę dla szybkiego reagowania na zmienne potrzeby biznesowe firmy. Dlatego też podjęto decyzję o gruntownej modernizacji systemu i odtworzeniu go w scentralizowanej architekturze Java Enterprise Edition. W ramach jednej instancji systemu obsługiwane są różne rodzaje jednostek organizacyjnych Carrefour.
Pod szyldem Carrefour działa obecnie w Polsce ponad 500 placówek: hiper- i supermarkety, przymarketowe stacje paliw, ponad 40 centrów handlowych oraz ponad 300 sklepów franczyzowych Carrefour Express w dwóch formatach: mini-market i convenience.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!