Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Carrefour Polska powołał Komitet Naukowy SENS

Carrefour Polska powołał Komitet Naukowy SENS. Będzie on współpracował z siecią w celu stałej optymalizacji i rozwoju Uproszczonego Systemu Znakowania Wartością Odżywczą (SENS), który jest nową inicjatywą Carrefour. Innowacyjny system SENS umożliwia klientom Carrefour łatwiejsze komponowanie zdrowej, zbilansowanej diety.

Pierwsze spotkanie komitetu odbyło się 14 grudnia w centrali Carrefour Polska w Warszawie.

W skład Komitetu Naukowego SENS weszło 12 przedstawicieli instytucji, uczelni, organizacji naukowych i konsumenckich, a także dostawców i przedstawicieli Carrefour. Jest wśród nich m.in. doktor Nicole Darmon, Dyrektor ds. Badań w Narodowym Instytucie Badań w Dziedzinie Agronomii we Francji (INRA), która uczestniczyła w pracach nad stworzeniem systemu SENS we Francji.

– Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą (SENS) stanowi innowację w branży spożywczej, a Carrefour Polska jest pierwszym krajem Grupy, w którym go wdrożono. Efektywny rozwój systemu jest dla nas bardzo ważny, dlatego zaprosiliśmy do przystąpienia do Komitetu Naukowego SENS naszych partnerów, których codzienna działalność związana jest z badaniami naukowymi, produkcją i sprzedażą artykułów spożywczych oraz zdrowym odżywianiem – mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska.

– Podczas regularnych spotkań komitetu, które będą odbywały się kilka razy w roku, wspólnie będziemy m.in. analizować wpływ oznaczenia SENS na zachowania konsumenckie, przedstawiać modyfikacje dotyczące komunikacji do klientów, czy też proponować ewentualne modyfikacje systemu – dodaje.

Innowacyjny system SENS umożliwia klientom Carrefour łatwiejsze komponowanie zdrowej, zbilansowanej diety. SENS to oznaczenia składające się z czytelnych grafik, które umieszczone są z przodu opakowania produktu i informują konsumentów o wartościach odżywczych artykułów spożywczych i zalecanej częstotliwości ich spożywania. Jest to system pozytywny. Nie wyklucza żadnego artykułu spożywczego.

SENS dzieli artykuły spożywcze na cztery kategorie: produkty, które można spożywać bardzo często, często, umiarkowanie oraz sporadycznie lub w małych ilościach.

Pierwsze produkty z oznakowaniem SENS dostępne są we wszystkich sklepach sieci Carrefour w Polsce od jesieni 2017 roku. System obejmuje artykuły spożywcze marek własnych Carrefour oraz marki „Jakość z Natury Carrefour”. Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą jest ważnym aspektem polityki biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour, która kładzie duży nacisk na promocję zdrowego stylu życia i prawidłowego odżywiania. Od 2014 roku sieć realizuje te założenia poprzez kampanię „Z miłości do Zdrowia”.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    Carrefour RSS ALERT    /    Carrefour Polska RSS ALERT    /    komitet naukowy SENS RSS ALERT    /    zdrowa dieta RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.228.41.66
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.