Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carrefour powiększył w Polsce portfolio o 16 hipermarketów

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 17-12-2013, 14:19
Carrefour powiększył w Polsce portfolio o 16 hipermarketów

Sieć Carrefour, która w ostatnich latach stawia głównie na mały format sklepów franczyzowych na przestrzeni 2013 roku zakończyła działalność 30 większych sklepów pod marką Carrefour Market. Jednocześnie francuski operator rozbudował kilkanaście supermarketów do formatu hipermarketu, dzięki czemu ma ich już w Polsce 96.

Jak wynika z raportu sieci Carrefour na koniec 2012 roku firma miała w Polsce 84 hipermarkety, 161 supermarketów oraz 297 sklepów franczyzowych.

Obecnie sklepów franczyzowych jest w Polsce 400, zaś wszystkich sklepów Carrefoura ponad 600. Zgodnie z danymi z biura prasowego supermarketów Carrefour jest obecnie 130, zaś hipermarketów 96.

Pomimo, że Carrefour od początku roku po wygaśnięciu umów najmu zakończył działalność hipermraketów w czterech lokalizacjach, które przejął Real to ogólna liczba hipermarketów na przestrzeni roku zwiększyła się. Stało się tak na skutek poszerzenia asortymentu i powiększenia powierzchi w 16 supermarketach Carrefour Market, m.in. w Nowej Soli. W 2013 roku zaczęły one działać jako hipermarkety. Oznacza to, że pod brandem Carrefour Market działa obecnie na rynku ok. 130 supermarketów, czyli o 30 mniej niż w 2012 roku.

Ostatnio informowaliśmy, że miejsce po Carrefourze w Ostrołęce przy ul. Hallera zajmie Biedronka. Podobnie było w centrum Warszawy przy Al. Solidarności, czy w Węgrowie.

W 2006 roku Carrefour miał w Polsce 42 hipermarkety i 83 supermarkety. W 2007 roku firma kupiła od sieci Ahold sklepy Albert i Hypernova, co zwiększyło jej portfolio do 72 hipermarketów i 247 supermarketów. Od tego czasu liczba supermarketów w sieci Carrefour spada. W 2011 roku było ich 176, zaś w 2012 -161. Teraz jest ich ok. 130.

Od 2009 roku sieć stawia na mały format, rozwijając koncept franczyzowy. Dlatego w 2012 roku mogła poszczycić się 297 sklepami franczyzowymi, a w połowie grudnia 2013 roku już 400 sklepami pod pomarańczowym, zielony logo Carrefour oraz Globi. Oznacza to, że w ciągu roku firma powiększyła sieć franczyzową o ponad 100 sklepów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Czytelniki 18-12-2013, 09:32:
W Koszalinie też zróbcie kompaktowy hipermarket.
  • PTR 17-12-2013, 17:57:
W Rzeszowie niech Carrefour kupi Frac'a na Rejtana i też z Carrefour'a Market zrobią Carrefoura. W Rzeszowie są 2 Carrefoury Markety i w obu przypadkach w jednym budynku mają konkurenta w postaci FRAC Delikatesy. Dziwne że im póki co taka konkurencja nie przeszkadza.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.