Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Carrefour: Produkty marki własnej z certyfikowanym olejem palmowym

Zastosowanie oleju palmowego od kilku lat jest tematem dyskusji ekologów, gdyż jego nieodpowiedzialna produkcja może sprzyjać niszczeniu lasów tropikalnych. Carrefour podejmuje działania na rzecz ochrony bioróżnorodności, dlatego w produktach swoich marek własnych stosuje olej palmowy z certyfikatem RSPO, który gwarantuje, że tłuszcz pochodzi ze zrównoważonej produkcji. Oferowanie przez sieć takich produktów, to odpowiedź na potrzeby klientów i element strategii CSR Grupy Carrefour. 


Carrefour: Produkty marki własnej z certyfikowanym olejem palmowym
fot. materiały prasowe

W Polsce blisko 70% artykułów marki własnej Carrefour, w skład których wchodzi olej, zawiera olej palmowy z certyfikatem RSPO, pochodzący ze zrównoważonych plantacji. Dodatkowo, w wybranych gamach marek własnych, Carrefour stara się całkowicie wyeliminować olej palmowy ze składu produktów, zastępując go innymi, zdrowszymi tłuszczami roślinnymi.

Dobrym przykładem są np. biszkopty Carrefour, do produkcji których wykorzystano jedynie minimalną ilość oleju rzepakowego, zamiast często stosowanego w produkcji ciastek oleju palmowego. 

Prowadzenie odpowiedzialnej polityki zakupu oleju palmowego opartej o standard RSPO
i dodatkowe wymogi związane z ochroną lasów i torfowisk to odpowiedź na potrzeby klientów poszukujących jakościowych produktów oraz działanie w ramach ochrony bioróżnorodności, jednego z kluczowych programów polityki CSR Grupy Carrefour. 

Grupa Carrefour od 2006 roku jest aktywnym uczestnikiem RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil), organizacji mającej na celu propagowanie odpowiedzialnego zarządzania uprawą palm oleistych i stosowania oleju z nich tylko ze sprawdzonych źródeł. Wykorzystywanie oleju palowego z certyfikatem RSPO przyczynia się do ograniczania degradacji lasów tropikalnych i wspierania lokalnych społeczności, które utrzymują się z plantacji olejowca gwinejskiego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Carrefour RSS ALERT    /    ekologia RSS ALERT    /    oleje RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    RSPO RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • zenekkk 2018-06-11 09:53:52
    z hektara lasu palmowego mozna otrzymac ok 3,3Tony oleju, z hektara rzepaku ok 700kg. Za chwile bedzie szum ze zamiast zboz wszedzie rzepak a czy on nie jest czasem modyfikowany genetycznie itp. nie ma nic lepszego jak olej palmowy RSPO

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.76.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.