Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carrefour: przychody ze sprzedaży w I połowie 2008 r. wyniosły 1,19 mld euro.

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-07-2008, 08:26
Carrefour: przychody ze sprzedaży w I połowie 2008 r. wyniosły 1,19 mld euro.

Przychody ze sprzedaży Carrefour Polska w pierwszej połowie 2008 r. wyniosły niemal 1,19 mld euro. Wzrosły tym samym o ponad 42 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2007 r. - wynika z raportu Grupy Carrefour.

W drugim półroczu Carrefour w Polsce wypracował 0,6 mld euro obrotów. Był to wynik lepszy niż w analogicznym okresie 2007 r. o 35 proc. W tym czasie sprzedaż w sklepach wcześniej istniejących spadła o 3,6 proc. W całym pierwszym półroczu sprzedaż w tych placówkach jednak wzrosła o 0,8 proc.

Lepsze wyniki w grupie krajów Europy Wschodzącej, do której zaliczono Polskę, osiągnęła Grecja z przychodami o wartości 1,4 mld euro. Najszybszy rozwój zauważono natomiast w Rumunii - tylko w II kwartale sprzedaż wzrosła w tym kraju o niemal 60 proc.

Skonsolidowane ogólnoświatowe przychody całej grupy wzrosły w I półroczu o 8,6 proc. osiągając wartość ponad 47 mld euro.

Najszybciej rosły przychody ze sprzedaży w Ameryce Południowej. Tam sprzedaż wyniosła 5,7 mld euro i była wyższa niż w pierwszym półroczu 2007 r. o niemal 40 proc. W samej Argentynie sprzedaż w sklepach wcześniej istniejących zwiększyła się o 37,9 proc. Nowopowstałe placówki przyczyniły się do zaledwie 6-proc. wzrostu przychodów Carrefoura w tym kraju.

Raport Carrfoura pokazuje, że rozwój rynków w Europie Zachodniej uległ znacznemu spowolnieniu. Z przedstawionych danych wynika, że najwolniej rozwijał się rynek włoski (w I półroczu wzrost przychodów o 0,9 proc.). Carrefour w Belgii odnotował nawet straty - tam sprzedaż zmalała o 3 proc.

Prezes Grupy Carrefour jest zadowolony z wyników. - W trudnej sytuacji gospodarczej, grupa osiągnęła mocne wyniki całkowite w pierwszym półroczu - mówi Jose Luis Duran. - Nasza pozycja lidera na rynkach, na których działamy, moc naszej marki, różnorodność formatów naszych sklepów oraz doświadczenie pracowników i jakość obsługi klienta, wszystko to stanowi potencjał dla naszej Grupy i naszych akcjonariuszy - dodał prezes.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH