Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carrefour przyspieszył tempo rozwoju i w 2016 r. chce je utrzymać

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-03-2016, 14:14
Carrefour przyspieszył tempo rozwoju i w 2016 r. chce je utrzymać
W 2016 r. Carrefour planuje otwarcie min. 132 sklepów w różnych formatach  

W 2015 r. łączna sprzedaż firmy Carrefour w Polsce wyniosła 8,895 mld złotych. Firma otworzyła 123 sklepy w różnych formatach i dokonała akwizycji 38 sklepów specjalistycznych Galerie Alkoholi. W 2016 roku Carrefour przeznaczy ok. 260 mln zł na inwestycje związane z otwieraniem nowych placówek oraz na modernizację istniejących sklepów.  W 2016 roku firma planuje otworzyć minimum 132 sklepy w różnych formatach.

Rok 2015 to czas dużych wyzwań dla firm handlowych. Z jednej strony branża musiała poszukiwać dróg rozwoju w warunkach coraz większej konkurencji i na coraz bardziej nasyconym rynku. Z drugiej – konfrontować się z coraz mniejszą lojalnością klientów, kierujących się w swych wyborach zakupowych przede wszystkim ceną. Uwarunkowania te doprowadziły do szeregu zmian w strategiach firm handlowych. 

Odpowiedzią na te wyzwania było znaczne przyspieszenie w działalności Carrefour Polska
w 2015 roku. Jego efektem stał się szereg zmian, obejmujących niemal każdy element funkcjonowania firmy, od modernizacji sklepów i centrów handlowych, poprzez wdrożenie nowych konceptów i kanałów sprzedaży oraz rozwoju oferty handlowej, aż do projektów w obszarze HR i CSR.

Wartość ubiegłorocznych inwestycji w aktywa Carrefour w Polsce wyniosła 267 mln złotych, zaś w przypadku programów CSR kwota osiągnęła poziom 750 tys. zł.

Łączna sprzedaż firmy Carrefour w Polsce, z uwzględnieniem hiper- i supermarketów oraz wszystkich marek działających w ramach sieci, wyniosła natomiast 8,895 mld złotych i była wyższa niż w roku ubiegłym.

Carrefour otworzył w 2015 roku jeden hipermarket, 2 supermarkety oraz 120 sklepów osiedlowych. Firma dokonała akwizycji 38 sklepów specjalistycznych Galerie Alkoholi, które uzupełniły portfel sklepów osiedlowych należących do sieci.

Równolegle sieć przeprowadziła modernizacje 15 istniejących hipermarketów, 50 supermarketów, 9 centrów handlowych oraz 3 konceptów franczyzowych.

Na koniec 2015 Carrefour zarządzał w Polsce ponad 800 sklepami w pięciu formatach i centrami handlowymi o łącznej powierzchni 230.000 GLA oraz 43 stacjami paliw. 

Oferta handlowa Carrefour obejmuje obecnie ponad 50 tys. produktów, a w samym tylko 2015 roku na półkach sklepów sieci pojawiło się 2 tys. nowości, w tym wiele produktów polskich i pochodzenia lokalnego oraz zdrowa żywność.

Firma zaoferowała również klientom nowe koncepty handlowe, takie jak: Smacznie (strefa produktów pierwszej potrzeby oraz jedzenia na wynos) oraz Źródło zdrowia (dermokosmetyki oraz leki bez recepty i suplementy). Spółka kontynuowała także rozwój wcześniejszych wdrożeń, np. konceptu Naszej Wędzarni, której produkty w 2015 roku zaczęły być oferowane w mniejszych sklepach należących do sieci.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH