Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Carrefour: Rośnie skłonność konsumentów do zakupów. Wkrótce ożywienie gospodarcze

Lipcowa wartość Barometru Carrefour - Wskaźnika Koniunktury Konsumenckiej wzrosła w porównaniu z notowaniem z poprzedniego miesiąca o 1,9 punktu i wyniosła -11,0 punktu (w skali od -100 do +100). W drugiej połowie 2013 roku spodziewane jest nieznaczne ożywienie gospodarcze - na poziomie pomiędzy 1 a 2 procent - wynika z analiz IBnGR.

Carrefour: Rośnie skłonność konsumentów do zakupów. Wkrótce ożywienie gospodarcze
Na zmianę wartości Barometru Carrefour w lipcu pozytywnie wpłynąła m.ni. wzrost skłonności konsumentów do zakupów

- Warto zwrócić uwagę, że obecna wartość wskaźnika znalazła się na poziomie najwyższym od września 2011 roku. Może to stanowić zapowiedź poprawy koniunktury i powolnego wzrostu dynamiki spożycia indywidualnego, czyli konsumpcji, w najbliższych miesiącach. Oczekiwanie takie zgodne jest z aktualnymi prognozami IBnGR, według których w drugiej połowie 2013 roku powinno rozpocząć się ożywienie gospodarcze - oceniają autorzy raportu.

Na zmianę wartości Barometru Carrefour w lipcu pozytywnie wpłynęły: wzrost skłonności konsumentów do zakupów, wzrost bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej, poprawa ogólnego klimatu koniunktury w handlu, wzrost realnej dynamiki sprzedaży detalicznej oraz spadek inflacji. Wzrost wartości Barometru łagodzony był przez: spadek nominalnej dynamiki wartości kredytów i pożyczek udzielonych gospodarstwom domowym oraz spadek nominalnej dynamiki przeciętnych wynagrodzeń brutto w sektorze przedsiębiorstw. Neutralne dla wartości Barometru było utrzymanie się na niezmienionym poziomie dynamiki liczby pracujących w sektorze przedsiębiorstw.

To już kolejny wzrost notowania Barometru Carrefour - Wskaźnika Koniunktury Konsumenckiej - w czerwcu jego wartość wzrosła (w porównaniu z majem) o 2,6 punktu, a w lipcu o 1,9 pkt. Pomimo drugiego z rzędu wzrostu notowania Barometru, jego wartość nadal znajduje się znacząco poniżej poziomu neutralnego, czyli zera. Stanowi to potwierdzenie obserwowanej na rynku dominacji negatywnych czynników i świadczy o utrzymywaniu się złego stanu koniunktury gospodarczej.

Autorzy raportu oceniają, że słabe wyniki pierwszego półrocza sprawiają wprawdzie, że w całym 2013 roku tempo wzrostu gospodarczego będzie najniższe od ponad dekady, jednak w kolejnych kwartałach sytuacja będzie się poprawiać.

- W pierwszej połowie roku tempo wzrostu gospodarczego utrzymywało się na poziomie poniżej jednego procenta, a w drugiej połowie powinno ono osiągnąć poziom między 1 a 2 procent. Ożywienie nie będzie zatem spektakularne - zapowiada dr Bohdan Wyżnikiewicz, wiceprezes Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową.

W drugiej połowie roku wzrośnie zarówno dynamika konsumpcji jak i inwestycji. Tempo wzrostu inwestycji utrzymywać się będzie jednak nadal na poziomie poniżej zera, a tempo wzrostu konsumpcji będzie dodatnie, choć na niewysokim poziomie. Bardziej znaczącego ożywienia spodziewać się należy dopiero w 2014 roku. Poprawa sytuacji na rynku pracy oraz lepsze nastroje w gospodarce przyczynią się do wzrostu spożycia oraz odwrócenia negatywnych tendencji w kształtowaniu się popytu inwestycyjnego.

Barometr Carrefour - Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej opracowywany jest na zlecenie Carrefour przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową z częstotliwością miesięczną.

Przeczytaj także:

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Bohdan Wyżnikiewicz RSS ALERT    /    Carrefour RSS ALERT    /    IBnGR RSS ALERT    /    Barometr Carrefour RSS ALERT    /    nastroje konsumentów RSS ALERT    /    koniunktura RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.228.38.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.