Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Carrefour w Belgii zwalnia "przez globalizację"

Carrefour zwolnił w Belgii ok. 750 osób. Firmę "pogrąża" sprzedaż internetowa prowadzona przez sieci spoza UE. Firma otrzyma zatem wsparcie finansowe z EFG w związku ze zwolnieniami. Budżet to 1 632 028 euro czyli ok. 6 952 432 zł.

Carrefour w Belgii zwalnia
fot. shutterstock
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: www.dlahandlu.pl
Data: 12-11-2019, 11:45

4 października wydano decyzję Parlamentu Europejskiegi i Rady w sprawie uruchomienia Europejskiego Funduszu Dostosowania do Globalizacji w następstwie wniosku złożonego przez Belgię – EGF/2019/001 BE/Carrefour. Chodzi o pomoc zwolnionym pracownikom sieci w Belgii.

20 czerwca 2019 r. Belgia złożyła wniosek dotyczący wkładu finansowego z EFG w związku ze zwolnieniami pracowników, które dotknęły przedsiębiorstwo Carrefour Belgique SA. Po przeanalizowaniu wniosku Komisja uznała, zgodnie ze wszystkimi właściwymi przepisami warunki przyznania wkładu finansowego z EFG zostały spełnione.

Wniosek dotyczy 751 pracowników zwolnionych z przedsiębiorstwa Carrefour Belgique SA.  Zwolnienia dotyczą pracowników z całego kraju. Oprócz wspomnianych już pracowników do kwalifikujących się beneficjentów zalicza się 268 pracowników zwolnionych przed okresem odniesienia lub po nim

Łączna liczba kwalifikujących się do programu pracowników wynosi łącznie 1 019.

Belgia argumentuje, że handel detaliczny znajduje się w okresie znacznych zmian z uwagi na globalizację (zakupy przez internet), co prowadzi do zwolnień. Zmiany w strukturze nawyków konsumenckich i cyfryzacja mają również wpływ na handel detaliczny.

- Przez wiele lat rosła stale na całym świecie sprzedaż internetowa. W 2015 r. ogólna sprzedaż detaliczna w ramach handlu elektronicznego odpowiadała za 7,4 % całkowitych wydatków w handlu detalicznym. W 2017 r. osiągnęła ona wartość 2 382 bln USD, co oznacza wzrost o 28 % w stosunku do roku poprzedniego i stanowi 10,4 % całkowitej sprzedaży detalicznej na całym świecie. Oczekuje się, że w 2019 r. światowa sprzedaż internetowa wzrośnie o 20,7 % i będzie stanowić 14,1 % całkowitych wydatków w handlu detalicznym - czytamy we wniosku.

Zgodnie z prognozami ta tendencja wzrostowa utrzyma się w nadchodzących latach. Oczekuje się, że w 2023 r. światowa sprzedaż internetowa potroi się w stosunku do 2018 r. i będzie stanowić 22 % całkowitych wydatków w handlu detalicznym.

W dokumencie czytamy, że ze względu na kwestię ceny konsumenci wykazują tendencję przechodzenia na zakupy w sklepach internetowych mających swoją siedzibę poza UE. Zakupy przez internet spoza UE mają duży wpływ na sprzedaż tradycyjnych sklepów detalicznych w UE. Globalne tendencje mają również wpływ na sytuację w Belgii.

Więcej czytaj w serwisie www.dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Carrefour RSS ALERT    /    zwolnienia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.129.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.