Carrefour ze stratą netto przez jednorazowe odpisy i kłopoty na rodzimym rynku

Grupa Carrefour w wynikach za rok 2017 poinformowała, że w ubiegłym roku osiągnęła 531 mln euro straty na poziomie netto, wobec 746 mln euro zysku w roku 2016. Przyczyną straty były odpisy jednorazowe na kwotę ponad 1,3 mld euro oraz spadek rentowności we Francji.
POWIĄZANE TEMATY
Jak podała spółka, w 2017 r. skonsolidowana sprzedaż wzrosła o 2,6 proc. przy stałym kursie wymiany walut, do 78,9 mld euro. W 2016 r. było to 76,6 mld euro.
Przychody z działalności operacyjnej wyniosły w 2017 r. ponad 2 mld euro, co stanowi spadek o 14,7 proc. przy obecnych kursach wymiany. Jak tłumaczy spółka, odzwierciedla to silną presję konkurencyjną, szczególnie we Francji, wzrost kosztów dystrybucji na głównych rynkach Grupy, wzrost amortyzacji po okresie znaczących inwestycji i trudniejszą sytuację w Argentynie.
We Francji dochody z działalności operacyjnej wyniosły 692 mln euro, co stanowi spadek o 32,9 proc. w porównaniu z rokiem 2016. - Carrefour France ucierpiał z powodu silnej presji konkurencyjnej. Ponadto straty operacyjne generowane przez sieć sklepów ex-Dia nadal mocno ważyły na rentowności – napisano w raporcie.
Grupa zanotowała w ubiegłym roku duże jednorazowe koszty. - Jednorazowe koszty operacyjne stanowiły wydatek w wysokości 1,31 mld euro i obejmowały głównie odpis z tytułu utraty wartości, przypadający na wartość firmy przypisaną do działalności włoskiej Grupy na 700 milionów euro, oraz odpisy aktualizujące odnoszące się do sieci sklepów byłych DIA – czytamy w raporcie Carrefour.
Czytaj na dlahandlu.pl


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!