Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

CBRE: Najwięcej powierzchni handlowych jest w aglomeracji trójmiejskiej

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 18-09-2013, 15:04

Polska to jeden z najbardziej perspektywicznych rynków dla inwestorów z branży nieruchomości komercyjnych - wynika z raportu Investing in Poland przygotowanego przez CBRE, PAIiIZ oraz PWC. Pomimo rosnącego zainteresowania zagranicznych firm, wciąż istnieją miejsca, gdzie można skutecznie prowadzić nowe projekty.

W Polsce mamy obecnie 6,7 miliona mkw. nowoczesnych powierzchni biurowych, 7,5 miliona mkw. powierzchni logistycznych i magazynowych oraz ponad 9,5 miliona mkw. powierzchni handlowych, a Polski rynek jest coraz bardziej dojrzały. Nadal jednak oferuje sporo możliwości inwestorom planującym wejście na rynek lub rozszerzenie obecnych działań. Tym niemniej muszą oni, w stopniu nawet większym niż w przeszłości, posiadać dogłębną wiedzę na temat reguł, jakimi rządzi się nasz rynek nieruchomości. Muszą też orientować się w konkretnych uwarunkowaniach dotyczących rynków regionalnych - mówi Joanna Mroczek, dyrektor Działu Badań i Doradztwa, CBRE w Polsce.

Całkowita podaż powierzchni handlowej, obejmująca 420 obiektów, to ponad 9,5 miliona mkw. powierzchni najmu. Nowoczesne powierzchnie handlowe to przede wszystkim tradycyjne centra handlowe (niemal 90 proc.), ale także parki handlowe oraz centra wyprzedażowe. Najwyższe nasycenie jest rejestrowane w aglomeracji trójmiejskiej, gdzie na 1.000 mieszkańców przypada ponad 500 mkw. powierzchni handlowej. Wskaźnik powierzchni niewynajętej utrzymuje się na relatywnie niskim poziomie i obecnie oscyluje w granicach od 1,6 proc. w aglomeracji katowickiej do 4,5 proc. w Krakowie.

Warszawa, wraz z pozostałymi największymi miastami w Polsce, jest atrakcyjną lokalizacją dla międzynarodowych sieci handlowych - w ostatnich latach odnotowywano pojawianie się około trzydziestu nowych marek rocznie, m.in. następujących sieci: GAP, Next, The Body Shop, Jennyfer, Palmers, Spring, Guess by Marciano, Pollini, Cacharel, Ermenegildo Zegna, Hugo Boss, Emporio Armani, Church's, J.M. Weston, TK Maxx, Desigual. W 2013 r. już pojawiło się osiem nowych sieci handlowych, nie funkcjonujących do tej pory w Polsce, a kolejne zapowiedziały swoje wejście na polski rynek. Przykładem są marki: Hollister (z grupy Abercrombie & Fitch) czy & Other Stories (marka z grupy H&M).

Przewiduje się, że stawki najmu za najlepsze lokale handlowe zlokalizowane w najbardziej popularnych centrach handlowych będą cechować się tendencją rosnącą, natomiast w starszych, mniej popularnych centrach lub w mniejszych miastach regionalnych stawki powinny utrzymać się na niezmienionym, obecnie rejestrowanym poziomie bądź nawet mogą lekko się obniżyć.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 820) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH