Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

CBRE: Małe centra handlowe popularniejsze od dużych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-06-2014, 14:21
CBRE zbadała zachowania zakupowe klientów. Polacy wolą kupować w ...
Fot. Galeria Mokotów

Około połowa konsumentów woli wygodne lokalne centra handlowe zamiast dużych galerii handlowych. Dlatego, aby poprawić sytuację mniejszych centrów oraz ulic handlowych, niezbędne są inwestycje w infrastrukturę tych obiektów - wynika z badania przeprowadzonego przez CBRE w 21 krajach Europy. Raport pozwala także na porównanie zachowań konsumentów z poszczególnych krajów objętych badaniem.

Wyniki badania pokazują, że 49 proc. badanych preferuje mniejsze centra i ulice handlowe zamiast dużych centrów handlowych. Ponadto 40 proc. konsumentów nie zgadza się ze stwierdzeniem, że duże, regionalne centra handlowe będą w przyszłości jedynymi miejscami, w których warto będzie robić zakupy.

Ważnym czynnikiem decydującym o wyborze miejsca robienia zakupów przez konsumentów jest wygodny dostęp - 49 proc. respondentów dociera do miejsca, w którym najczęściej robią niespożywcze zakupy w 15 minut lub szybciej i są to na ogół sklepy przy mniejszych ulicach lub głównych ulicach handlowych. Większość kupujących wierzy ponadto, że mniejsze centra handlowe będą w przyszłości konkurowały z detalicznymi zakupami przez Internet.

Jak obrazuje raport, w Polsce grupa osób deklarujących w badaniu, że dojeżdża do centrum handlowego, w którym najchętniej robi zakupy w trakcie kwadransa, stanowi ok. 40 proc. respondentów. Nieco ponad 30 proc. osób zajmuje to do pół godziny, a więcej niż 30 minut na dojazd musi poświęcić ok. 20 proc. badanych. Konsumenci, którzy mogą dotrzeć do swojego ulubionego centrum w 5 minut stanowią jedynie 5 proc. respondentów.

- To zestawienie może świadczyć o niewystarczającym nasyceniu polskiego rynku liczbą powierzchni handlowej, ale tylko w ujęciu ogólnym. W wielu polskich miastach faktycznie jest miejsce na kolejne centra handlowe. Jednak, gdy przyjrzymy się dokładniej lokalnym rynkom, zauważymy, że w niektórych miastach, jest nawet zbyt wiele centrów handlowych, które „kanibalizują" się nawzajem w rywalizacji o najemców i konsumentów - mówi Beata Kokeli, Senior Director w dziale powierzchni handlowych CBRE.

Jej zdaniem, inwestorzy, podejmując decyzję o rozpoczęciu budowy kolejnych galerii, powinni zachować rozsądek i dogłębniej analizować lokalne rynki. Powinni także pamiętać, że nawyki konsumentów stale się zmieniają i za kilka lat e-handel w tego typu raportach będzie solidniej reprezentowany niż dziś.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.