Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Centra handlowe – co przyciąga klientów?

  • Property News
  • Autor: propertynews.pl
  • Data: 05-10-2015, 10:01
Centra handlowe – co przyciąga klientów?
Sesja "Handel czy rozrywka – co przyciąga klientów?", Property Forum 2015

Kilkanaście lat temu magnesem przyciągającym klientów był hipermarket. Dziś operator spożywczy nie gwarantuje już sukcesu. O tym, jakiej oferty rozrywkowej możemy spodziewać się w przyszłości dyskutowali prelegenci sesji "Handel czy rozrywka – co przyciąga klientów?", która odbyła się podczas Property Forum 2015.

Obiekty wybudowane w pierwszej fazie powstawania nowoczesnego rynku, których schemat jest oparty na działaniu dużego operatora spożywczego, coraz częściej przegrywają rywalizację o klienta z wielofunkcyjnymi centrami handlowo-rozrywkowymi.

- To naturalny proces. 20 lat temu centra handlowe i możliwość kompleksowych zakupów w jednym miejscu były rozrywką samą w sobie. Gastronomia, kręgielnie czy inne centra rozrywkowe pełniły funkcję uzupełniającą – mówi Agnieszka Mielcarz, dyrektor działu Asset Management Knight Frank. – Aktualnie centra handlowe muszą bardzo wnikliwie badać klienta, a następnie dopasowywać ofertę do jego potrzeb i oczekiwań. Z jednej strony mamy do czynienia z zawężeniem zasięgu oddziaływania, z drugiej strony centra oferujące specyficzną ofertę, przyciągają klientów z najdalszych zakątków miast.

Nie tylko zarządcy, ale również najemcy muszą zadbać o zmianę postrzegania ich roli w centrach handlowych.

- Łączymy rozrywkę z edukacją, by w ten sposób przyciągnąć klientów – mówi Piotr Niemiec, właściciel Grupy Gastromall. – Organizujemy eventy kulinarne na przestrzeni wspólnej, przygotowujemy pokazy kulinarne itp. Rozrywka przez edukację w naszym przypadku doskonale się sprawdza.

Ewolucja centrum: nie tylko najemcy modowi

Z danych zebranych przez firmę Market Side wynika, że dla połowy klientów w przebadanych 168 centrach handlowych powodem odwiedzin była rozrywka. Fitness i kina obecne są głównie w obiektach, gdzie jest co najmniej 50 najemców modowych, w przypadku gastronomii w wielu centrach handlowych średnio na 4-5 najemców modowych przypada jeden punkt gastronomiczny.

- Oprócz spadku znaczenia oferty spożywczej w centrach handlowych, odpowiadający za komercjalizację obiektów powinni pamiętać o zmianach demograficznych i procesie starzenia się społeczeństwa, bardzo dużej emigracji, utrzymującej się na relatywnie stałym poziomie imigracji oraz rozwoju handlu elektronicznego – mówi Maciej Bartmiński, prezes, współzałożyciel Market Side. – Pojawiła się również tendencja do traktowania centrum handlowego jako miejsca do spędzania wolnego czasu i prowadzenia życia towarzyskiego.

Pod tym względem rola rozrywki zdecydowanie rośnie, zwłaszcza w kontekście relacji społecznych. – Każde działanie, które można określić przymiotnikiem „social” nabiera coraz większego znaczenia – wyjaśnia Agnieszka Mielcarz. – Dodatkowym aspektem, który należy zatem brać pod uwagę przy projektowaniu oferty rozrywkowej w obiektach handlowych, są potrzeby społeczne klientów. Centra handlowe stają się miejscem realizacji potrzeb społecznych, np. poprzez targi śniadaniowe – mówi dyrektor działu Asset Management Knight Frank.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.