Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Centra handlowe: Czy retailtainment to nowy sposób na zdobycie klientów?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 09-07-2018, 10:20
Centra handlowe: Czy retailtainment to nowy sposób na zdobycie klientów?
Fot. shutterstock

Zdaniem ekspertów od handlu obecnie już ponad 1/4 klientów jako powód wizyty w centrach handlowych podaje chęć spędzenia wolnego czasu ze znajomymi. Trend ten nazywany jest retailtainment. W związku z nim elementy rozrywkowe, kulturalne i rekreacyjne są coraz bardziej widoczne w ich ofercie.

Można więc wnioskować, że zakaz handlu, który funkcjonuje już ponad 5 miesięcy, przyspieszy tylko przemiany zachodzące w tym obszarze retailu. 

– Retailtainment, czyli kategoria centrów handlowych łączących doświadczenia rozrywki i zakupów, stanowi już od 10 do 15 proc. powierzchni handlowej. W nowych obiektach jest to już niekiedy więcej. Można też przypuszczać, że w związku ze zmianami w ustawodawstwie, element ten będzie dynamicznie rosnąć. W przypadku starszych obiektów, wg raportu Colliers International na rynku widoczny jest trend ich rozbudowy i modernizacji – mówi Magda Tarkowska, Managing Consultant w Michael Page. 

Nie ogranicza się to tylko do wprowadzania do centrów handlowych kina, klubów fitness czy popularnych punktów gastronomicznych typu fast food. Coraz częściej można spotkać się z renomowanymi restauracjami, szkołami tańca, dużymi salonami SPA czy przychodniami lekarskimi. Galerie widzą również ogromny potencjał w strefach kulturalno-edukacyjnych, typu muzea czy teatry jak ma to miejsce w łódzkiej Manufakturze, a także tworzeniu powierzchni co-workingowej. Z uwagi natomiast na rosnące znaczenie sprzedaży wielokanałowej zmienia się również sama strefa zakupów. Sklepy zaczynają pełnić funkcji showroomów. Kluczem natomiast do wszystkich tych elementów jest uzyskanie u klientów właściwych doświadczeń, emocji i przeżyć. 

– Zgodnie z wnioskami przedstawionymi przez Polską Radę Centrów Handlowych rozwój segmentu rozrywkowego, gastronomicznego i usługowego może być jednym z najważniejszych trendów 2018 r. Wzmożona aktywność na tych polach to zdaniem Rady szansa, aby zrekompensować straty, które wygeneruje niedzielny zakaz handlu – mówi Patrycja Jankowska, ‎Associate Manager w Michael Page.

Nowa strategia rozwoju obiektów handlowych powinna być także ukierunkowana właściwie na najemców. Dotyczy to zarówno elastyczności pod kątem czasu trwania umów najmu, jak i różnorodnych zachęt do podjęcia współpracy. Może to uwzględniać takie elementy jak udział w kosztach eksploatacyjnych lub aranżacji powierzchni, czy też czynsz uzależniony od obrotu lub czasowe obniżki. 

Zgodnie z analizą Retail Institute wyzwaniem po wprowadzeniu zakazu handlu w niedzielę może być znacznie zwiększona liczba konsumentów robiąca zakupy w pozostałe dni. Tylko w pierwszym tygodniu, gdy galerie były zamknięte, klienci liczniej odwiedzili centra w czwartek (16,29 proc.), piątek (17,31 proc.) oraz rekordową sobotę (22,81 proc.) – to wyniki porównywalne do okresu poprzedzającego Boże Narodzenie. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 838) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.