Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Centra handlowe dla małych miasteczek

  • Autor: Polska
  • Data: 18-08-2008, 09:04

Mieszkańcy małych miasteczek jak Sochaczew, Świecie czy Tomaszów Lubelski już za rok będą mieli centra handlowe z prawdziwego zdarzenia. Wielkie firmy deweloperskie, które budowały galerie handlowe w miastach wojewódzkich, teraz wchodzą nawet do 20-tysięcznych miejscowości - czytamy w dzienniku Polska.

Amerykański deweloper Polimeni (inwestor m.in. centrum handlowego we Wrocławiu) kupił właśnie działkę w pomorskim Świeciu. Do powiatowych miasteczek wchodzi też izraelska spółka Plaza Centers, irlandzkie Caelum, a nawet GTC, które budowało dotychczas galerie olbrzymy, jak Mokotów w Warszawie, Jurajska w Częstochowie czy Kazimierz w Krakowie.

Dla mieszkańców małych miejscowości oznacza to nowe miejsca pracy, lepszą obsługę, a przede wszystkim większy wybór towarów i niższe ceny. Pokazuje to przykład 17-tysięcznego Strzegomia na Dolnym Śląsku, gdzie od paru lat działa OK Centrum. Na powierzchni 9,4 tys. mkw. usadowiło się 12 butików - jest tu sklep z torebkami, złotem i biżuterią, obuwiem, kosmetykami, dwa z ubraniami, jeden z artykułami dla dzieci oraz biuro podróży.

Szczególnie supermarket Intermarche wniósł nową jakość do miejscowego handlu. Specjalizuje się w produktach świeżych, co odróżnia go od kilku miejscowych dyskontów: Biedronki, Plusa i Lidla. - Mamy pieczywo własnego wypieku, sami też zajmujemy się rozbieraniem mięsa - mówi Dorota Trajder, właścicielka sklepu.

Większy wybór artykułów i niższe ceny niż w małych, tradycyjnych sklepikach znalazły uznanie strzegomian.

Robert Siekaniec, zastępca burmistrza Strzegomia, dostrzega pozytywny wpływ supermarketu i całego centrum na lokalny rynek, ale dodaje, że jest też druga strona medalu. Lokalni kupcy musieli zamknąć część sklepów, bo nie wytrzymali konkurencji. - To były najsłabsze sklepy pod względem obsługi, wygody zakupów i wystroju. Pewnie i tak by upadły - mówi Robert Siekaniec.

Poza bogatszym wyborem artykułów centrum w Strzegomiu spowodowało też spadek cen w całej okolicy. - Sieciowe sklepy w centrach są jak kotwica, narzucają niskie ceny, a w razie podwyżek w całym kraju ostatnie je podnoszą - mówi Andrzej Faliński, dyrektor Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

W Polsce wciąż tylko około 150 mkw. powierzchni handlowej przypada na 1000 mieszkańców - o 100 metrów mniej niż średnio w Europie Zachodniej. Mamy więc do kogo równać.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.