Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Centra handlowe naszpikowane technologią

Centra handlowe są naszpikowane technologią z najwyższej półki, ale ceny najmu nie rosną. Deweloperzy i najemcy obiektów handlowych inwestują w coraz bardziej wyszukane nowinki technologiczne – informuje „Puls Biznesu”.

Centra handlowe naszpikowane technologią
fot. Shutterstock

Agnieszka Tarajko–Bąk, starszy konsultant w dziale badań rynku i doradztwa JLL mówi, że pojawiają się już pierwsze wirtualne przebieralnie czy elektroniczni doradcy od wina. W drogeriach Rossmann wprowadzono niedawno kasy samoobsługowe, a sieć Leroy Merlin uruchomiła automaty do wystawiania faktur. Również Empik wdraża pionierskie rozwiązania w swoim nowym koncepcie Future Store. Pojawiło się w nim m.in. interaktywne urządzenie multimedialne, które pełni rolę personalnego doradcy klienta. Ułatwia wyszukiwanie produktów, ale też wskazuje do nich drogę i pomaga przy wyborze produktów osobom niezdecydowanym.

Nowe rozwiązania technologiczne wchodzą też do gastronomii. Kiedyś furorę robiły Happy Table, czyli stoliki z czujnikami NFC, które wprowadziła sieć restauracji McDonald’s. Wystarczyło położyć smartfon na stoliku, by za chwilę blat zamienił się np. w tor wyścigowy. Agnieszka Tarajko–Bąk dodaje, że obecnie sieć testuje składanie zamówień za pomocą iPhone’a, ale na razie z tej możliwości skorzystają klienci ze Stanów Zjednoczonych, Kanady, Chin, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji oraz Australii. Nie wiadomo jeszcze, kiedy do tych państw dołączy Polska. Sieć KFC testuje zaś u nas aplikację Skip The Line, czyli zamawianie posiłków za pośrednictwem smartfona z odbiorem w restauracji, bez konieczności stania w kolejkach.

W galeriach stosuje się też nowoczesne systemy do zarządzania parkingiem. W takie rozwiązanie wyposażono np. otwartą niedawno na warszawskiej Białołęce Galerię Północną. Agnieszka Nowak, dyrektor centrum, tłumaczy, że system pomaga nie tylko zlokalizować wolne miejsce, ale też odczytuje numery rejestracyjne wjeżdżających samochodów, dzięki czemu można łatwo odnaleźć pojazd za pośrednictwem aplikacji mobilnej albo infokiosków ustawionych przy wejściu na parking. Galerie coraz częściej mają własne działy IT, które tworzą dla nich aplikacje ułatwiające poruszanie się po centrum, wyszukiwanie aktualnych promocji czy zapisywanie ulubionych produktów.

Eksperci zapewniają, że zastosowanie innowacji w częściach wspólnych centrum handlowego nie wiąże się jednak ze wzrostem opłat dla najemców.

Więcej w „Pulsie Biznesu”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

centra handlowe RSS ALERT    /    galerie handlowe RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    aplikacje mobilne RSS ALERT    /    rozwiązania IT RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.235.48.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.