Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Centra handlowe w mediach społecznościowych w Polsce - raport

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-04-2015, 22:19

W 2014 wzrosła liczba publikacji dotyczących centrów handlowych zamieszczanych przez użytkowników mediów społecznościowych. Rośnie także liczba postów dotyczących zakupów online - wynika z raportu dotyczącego postrzegania oraz popularności branży w internecie przygotowanego przez Newspoint na zlecenie Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Wśród licznych prognoz dotyczących rynku centrów handlowych, część ekspertów wieszczy ich odwrót na rzecz e-commerce, inni natomiast dostrzegają rosnącą rolę socjalizującą – mowa tu o "mallach” jako popularnym miejscu spotkań w barach, restauracjach, kawiarniach i kinach. Zwłaszcza, jeśli sklepy rzeczywiście mają stać się wkrótce "show roomami”, a handel przenieść się ma do sieci.

W kontekście obserwowanych zmian zwiększa się znaczenie wizerunku galerii handlowej jako miejsca przyciągającego swoją magią, miejsca, w którym wypada i trzeba bywać. I nie wystarczy tego wizerunku opierać na odpowiednim doborze najemców.

Dużą szansę na osiągnięcie ciekawych i mierzalnych efekty przynosi sprzężenie tradycyjnej promocji z marketingiem w social mediach. Media społecznościowe takie jak Twitter, Facebook, Instagram wypierają erę mailingów i gazetek, przez co galerie handlowe stają się coraz bardziej "społecznościowe".

Badania przeprowadzone przez Newspoint pokazuje, że ogólna liczba publikacji na temat centrów handlowych wahała się pomiędzy 25 tys. a ponad 45 tys. publikacji miesięcznie i przejawiała trend sezonowy z kulminacją w grudniu, a dołkiem w sierpniu.

Najwięcej informacji na temat branży, aż 38 proc., pojawia się w serwisach społecznościowych. Zdaniem autorów badania nie powinno być to zaskoczeniem. Znaczną liczbę omawianych publikacji tworzą sami najemcy i galerie na swoich profilach facebookowych - to właśnie Facebook jest najbardziej rozpowszechnionym serwisem.Branża znacznie gorzej radzi sobie z mikroblogami, forami, video – tą wiedzę można i nalezy wykorzystać zawczasu żeby zyskać przewagę nad konkurencją.

Przy odpowiednim ustawieniu profili jesteśmy w stanie monitorować całą branżę, śledzić aktywność i efektywność własną, jak i poszczególnych najemców, porównywać share of voice (udział w głosie) i share of discussion (udział w dyskusji) marki własnej z konkurencją, mając jednocześnie bezpośredni dostęp do konkretnych wpisów. Dzięki raportom ilościowym i jakościowym – możemy odpowiednio planować strategię social marketingową.

Ponadto odpowiednio ustawione alerty pozwalają w czasie niemal rzeczywistym dostawać powiadomienia o publikacjach (np. tych o wydźwięku negatywnym) na temat marki. Stwarza to szansę natychmiastowej reakcji na potencjalne sytuacje kryzysowe. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH