Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Centra handlowe w Polsce wciąż są kojarzone głównie z zakupami

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 02-10-2017, 12:20
Centra handlowe w Polsce wciąż są kojarzone głównie z zakupami
Fot. shutterstock

– Prawie co dziesiąty Polak regularnie korzysta z rozrywki i rekreacji w centrach handlowych. W związku z tym na polskim rynku dynamicznie rozwijają się nowe koncepty rozrywkowo-rekreacyjne. Najwięcej atrakcji oferują klientom centra handlowe w Warszawie, konurbacji katowickiej, Trójmieście i Poznaniu – wynika z raportu Colliers International “Nadchodzi zmiana? Nowy wymiar rozrywki i rekreacji w centrach handlowych”, który powstał przy współpracy z firmą IQS. 

Tylko 7% badanych regularnie korzysta z rozrywki i rekreacji w obiektach handlowych, ale aż blisko 50% korzysta z takiej oferty okazjonalnie. Zdaniem respondentów, przyczyną sporadycznych wizyt jest brak atrakcyjnej oferty. W efekcie centra handlowe w Polsce wciąż są kojarzone głównie z zakupami. 

Główną atrakcją oferowaną przez centra handlowe są seanse filmowe w kinie. Klienci chętnie korzystają też z restauracji, kawiarni czy fast foodów. Znacząca grupa respondentów lubi też brać udział w wydarzeniach organizowanych specjalnie dla klientów.

  — Centrum handlowe nie kojarzy się z rozrywką, tylko z zakupami. Aby nadać obiektowi nowy charakter, ważne jest stworzenie ciekawej oferty atrakcji i budowa wizerunku centrum handlowego jako ciekawego miejsca do spędzania czasu wolnego. Istotna jest również reorganizacja przestrzeni w sezonie wiosenno-letnim, gdy Polacy chętnie spędzają czas na powietrzu. Warto więc tworzyć przestrzenie rozrywkowe wewnątrz obiektu, ale również aktywizować tereny zielone w najbliższym otoczeniu — mówi Marta Machus- Burek, partner w Colliers International, dyrektor Działu Powierzchni Handlowych.

Według raportu, najbardziej zróżnicowane formy rozrywki i rekreacji znaleźć można w łódzkiej Manufakturze i w Blue City w Warszawie. Z kolei w mniejszych miastach najciekawsze sposoby na spędzenie wolnego czasu oferują Millenium Hall i Galeria Nowy Świat w Rzeszowie, a także Galeria Olimp w Lublinie i Galeria Sfera w Bielsku-Białej. 

Coraz popularniejszą formą rozrywki staje się gastronomia. Około 35% respondentów wychodzi do restauracji, kawiarni, fast foodów 2-3 razy w miesiącu, podczas gdy 23% ankietowanych umawia się na drinka czy piwo. 

Spośród 50 analizowanych projektów rozbudowy dokonanych w latach 2013–2017 (I półrocze), aż 10 to inwestycje mające na celu poszerzenie oferty rozrywkowo-rekreacyjnej. To odpowiedź na zmieniające się nawyki konsumentów i rosnącą konkurencję na rynku centrów handlowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 481) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH