Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Centra handlowe w szale wyprzedaży. Czy w dobie e-handlu to nadal duży magnes na klientów?

Polacy ruszyli na wyprzedaże. Zakupy na przecenach zrobi nawet 62 proc. rodaków - podaje KPMG w raporcie „Zakupy Polaków na wyprzedażach. Kto realnie zarządza procesem zakupu - konsument czy sprzedawca?”. Posezonowe, letnie obniżki należą do najpopularniejszych w handlowym kalendarzu.

Centra handlowe w szale wyprzedaży. Czy w dobie e-handlu to nadal duży magnes na klientów?
fot. Shutterstock
  • Źródło Property News

Autor: propertynews.pl
Data: 05-07-2019, 09:56

Polacy nauczyli się mechanizmu obniżek cen i promocji. Kupują bardzo świadomie, analizując promocje i porównując ceny. Spontaniczne zakupy, czyli bez głębszej analizy i pod wpływem chwili robi raptem 15 proc. z nas.

I rzeczywiście, w najbliższych tygodniach Polacy w sklepowych kasach zostawią całkiem sporo, średnio 316 zł! Aż 29% wyda więcej niż 300 zł. Najczęściej zmieścimy się jednak w przedziale od 150 do 300 zł - taki wydatek deklaruje blisko połowa. Co czwarty kupujący zmieści się w granicach 150 zł - podaje KPMG. Skąd tak ochocze sięganie do kieszeni?

- Polacy coraz częściej oczekując na przeceny, wstrzymują się z kupowaniem zwłaszcza na przełomie maja i czerwca. Nauczyliśmy się już mechanizmu letnich przecen i wiemy, jak z niego korzystać, podobnie jak konsumenci w Wielkiej Brytanii, Niemczech czy USA, czyli na bardzo dojrzałych rynkach - mówi Marta Drzewiecka, Marketing & Customer Experience Manager w firmie Newbridge Poland, do której należy 6 obiektów handlowych w Polsce.

- Często upatrujemy sobie rzeczy w sklepach, które chcemy mieć, odkładamy pieniądze, a nieraz wręcz mrozimy swoje wydatki przez kilka tygodni, tylko po to, aby już w pierwszych dniach wyprzedaży, nie czekając na dalsze obniżki, głęboko sięgnąć do portfela i zrobić często największe zakupy w ciągu roku. Nieraz zamykające się w wydatkach powyżej 1000 zł  - dodaje.

I faktycznie, aż 80% Polaków potrafi powstrzymać się dziś od kupowania kilka tygodni, a nawet miesięcy, czekając na okazję w sklepie. Spontaniczne zakupy, czyli bez głębszej analizy i pod wpływem chwili robi raptem 15% z nas. Najczęstszą motywacją do robienia zakupów na posezonowych wyprzedażach wciąż pozostaje cena - wskazuje ją aż 75% robiących zakupy - podaje KPMG.

- W Polsce konsument zwraca wciąż uwagę na cenę. Dla większości z nas jest to czynnik, który decyduje o tym, czy kupujemy daną rzecz, czy nie. Obniżka ceny, nawet na poziomie 20-30 proc., potrafi nas już zachęcić do kupowania. Nie dziwić więc powinna popularność wyprzedaży, kiedy ceny spadają nawet o minus 50-70% i to już w pierwszych dniach przecen, co jest zresztą nowością w Polsce - mówi Drzewiecka.

Czytaj więcej na propertynews.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-commerce RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    wyprzedaże RSS ALERT    /    centra handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.15.215
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.