Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Centra handlowe zabierają miejsca pracy?

  • Autor: wyborcza.biz
  • Data: 08-09-2014, 17:30

Nowe centra handlowe niszczą drobnych przedsiębiorców. Z danych zebranych przez stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania wynika, że w ostatnich latach ubyło kilka tysięcy miejsc pracy w handlu - informuje serwis wyborcza.biz.

Aby zapobiegać odpływowi klientów, drobni handlarze z centrum Poznania założyli swoją stronę internetową, przygotowali mapki, jak do nich trafić i ulotki z kuponami zniżkowymi. Gdy odwiedzimy każdego z nich, dostaniemy torbę z logotypem. Są już konsekwencje tego działania, bo w ciągu ostatnich kilku dni zgłosiło się kolejnych kilkunastu przedsiębiorców ze śródmieścia. Akcje wymyśliło stowarzyszenie Ulepsz Poznań, projekt wsparli też miejscy urzędnicy zajmujący się rewitalizacją.

Zdaniem Pawła Głogowskiego ze stowarzyszenia Ulepsz Poznań, wielkie centra handlowe są jednym z powodów degradacji śródmieścia. Jego zdaniem, do 2016 r. w poznańskich centrach handlowych znajdować będzie się prawie dwa tysiące punktów handlowych i usługowych. - Wyobraźmy sobie sytuację, że przynajmniej połowa tych punktów działa w śródmieściu. Mielibyśmy do czynienia z niezwykłym ożywieniem handlowym, które pociągnęłoby za sobą rzeczywistą rewitalizację centrum - mówi w rozmowie z wyborcza.biz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • TT 15-09-2014, 14:36:
Już widzę Renia jako chodzisz po tych drobnych punktach handlowych i usługowych i tylko tam robisz sprawunki. Come on! Łatwo jest narzekać, a trafić w centrum miasta na dobry punkt z tradycyjnymi regionalnymi specjałami, niszowymi kosmetykami, unikalnymi zabawkami, to jak szukanie igły w stogu siana. Z jednej strony nie potrzebuję na każdym rogu banku, ale tak samo na każdym rogu nie potrzebuję sklepu ogólnospożywczego z tym samym asortymentem 500 produktów, czy punktu z ciuchami dla modnej pani i pana. Czasy się zmieniają i wierzę, że przejście się ulicą śródmiejską pełną urokliwych knajpek i schludnych sklepików z unikalnymi produktami przytrafi mi się kiedyś.
  • Renia 10-09-2014, 18:02:
Szkoda że tak póżno wyciągnięto te wnioski. Wszystkie miasta mają opustoszałe choć pięknie odnowione starówki. Urzędnicy miejscy i radni powinni mieć trochę wyobrażni zanim wydali zgodę na kolejną galerie lub centrum handlowe. Kiedy protestowali drobni kupcy nikt nie zwracał na nich uwagi.Nikt nie zastanawiał się ile nieszczęść na tym tle powstało.Jesteś słaby,nie sprostasz konkurencji,nie prowadzisz wielkich promocji to giń.Jaki sklepikarz lub usługodawca ,może konkurować z wielkimi sieciami handlowymi dysponującymi międzynarodowym kapitałem,techniką,dumpingowymi cenami i wyjątkowymi ulgami podatkowymi?Taki jest koszt n o w e g o !!! Pozdrawiam.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.