REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Centrum handlowe Manufaktura najpopularniejsze wśród turystów

  • Autor: Polska The Times
  • Data: 21-02-2009, 09:33

Największym powodzeniem wśród turystów krajowych i zagranicznych, którzy odwiedzają Łódź, cieszy się Centrum Handlowo-Rozrywkowe "Manufaktura". Przybyszom podoba się także ul. Piotrkowska, Muzeum Sztuki i Muzeum Historii Miasta w Pałacu Izraela Poznańskiego, festiwal Camerimage oraz szlak żydowski na Starym Mieście - pisze Polska The Times.

REKLAMA

Takie wnioski płyną z badań ruchu turystycznego w Łodzi i województwie, które przeprowadzono po raz pierwszy. Odbyły się od sierpnia do października 2008 r. Do akcji wkroczyli przeszkoleni, znający język angielski ankieterzy, którzy rozdali w Łodzi - m.in. w hotelach - dwa tysiące ankiet.

- To były pionierskie badania. W skali kraju zostały dotąd przeprowadzone tylko w Krakowie i województwie małopolskim - podkreślił koordynator projektu Tomasz Koralewski, zastępca dyrektora Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Łódzkiego, na wczorajszej konferencji prasowej.

W minionym roku do Łodzi przyjechało 800 tys. turystów, w tym 665 tys. krajowych i 135 tys. zagranicznych. Większość z nich przybyło samochodami osobowymi. Pozostali dotarli samolotami, pociągami i autokarami. Najczęściej nocowali w hotelach.

Wśród cudzoziemców zdecydowanie dominowali Niemcy - 34 proc., przed Brytyjczykami - 13 proc. oraz - i tu sensacja - Turkami, stanowiącymi 4 proc. gości. Szefowie ROT nie potrafili wytłumaczyć takiej popularności Łodzi wśród Turków. Zapowiedzieli jednak, że to zbadają. Na dalszych miejscach wśród turystów z zagranicy znaleźli się Włosi, Amerykanie, Szwedzi, Kanadyjczycy i goście z Izraela.

Dominujących Niemców ankieterzy zapytali, w jakim celu przyjeżdżają do Łodzi, co im się podoba, a do czego mają zastrzeżenia. Większość przybyszów zza Odry przyjechała w interesach (36 proc.), a także, by zobaczyć zabytki (32 proc.), odwiedzić znajomych i krewnych (22 proc.) oraz w celach edukacyjnych (20 proc.). Goście z innych krajów też deklarowali, że do Łodzi ściąga ich biznes, znajomi i zwiedzanie.

Niemcy chwalili łodzian za życzliwość i gościnność. Smakowała im łódzka kuchnia i podobały się usługi przewodników. Chwalili też miasto za niezłą bazę noclegową oraz dostęp do internetu i bankomatów. Narzekali zaś na stan toalet publicznych, kiepskie oznakowanie turystyczne i brud na wielu ulicach.

Prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki zapewnił, że samorząd popracuje nad tym, aby turyści byli bardziej zadowoleni. Podkreślił też, że wśród gości z Izraela największym powodzeniem cieszy się "wyjątkowa w skali świata" - jak podkreślił - instalacja Memoriał Radegast.

- Przybysze zostawili w Łodzi około 440 mln zł - zaznaczył Tomasz Koralewski, zastępca dyrektora Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Łódzkiego. - Jeśli chodzi o średnie wydatki na osobę, to goście krajowi przeznaczyli w minionym roku na pobyt w Łodzi około 290 zł, natomiast cudzoziemcy 1070 zł, czyli trzy razy więcej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH