Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ceny w Lidlu w Polsce i Niemczech: O różnicach decydują czynniki rynkowe

  • Autor: Bankier.pl
  • Data: 24-11-2017, 18:13
Ceny w Lidlu w Polsce i Niemczech: O różnicach decydują czynniki rynkowe

Jeżeli ceny niektórych towarów są niskie w niemieckim Lidlu, to dlatego, że Niemcy nie byliby skłonni za nie płacić więcej, a Polacy to robią, więc sieci opłaca się oferować w niektórych przypadkach wyższe ceny - czytamy w analizie portalu Bankier.pl

Audyt wykonany przez agentów platformy TakeTask wykazał, że produkty marek własnych są w polskim Lidlu średnio o 10% droższe niż u naszych zachodnich sąsiadów. Koszyk z 86 identycznymi towarami różni się o blisko 60 zł. (czytaj więcej)

Krytyczną analizę omawianego badania przedstawił portal Bankier.pl. Autor tekstu ma zastrzeżenia m.in. do zastosowanej metodologii.

- Porównano ceny 86 produktów, co stanowi mniej niż 4 proc. oferty. Dlaczego tylu i dlaczego akurat tych? Bo były identyczne. Na listę trafiły zatem tak "popularne" towary jak "Tealights" - podgrzewacze 50 sztuk, "Orlando" - przysmak dla psa z drobiem czy "Cologran" - słodzik w tabletkach. Jak widać, nie są to produkty, które dominują koszyk przeciętnego Kowalskiego. Po drugie, ceny w sklepach bardzo często się zmieniają z uwagi na promocje (...) Po trzecie, niektóre badane produkty są w Polsce i Niemczech objęte różnymi stawkami podatkowymi - dotyczy to m.in. VAT-u i akcyzy w przypadku alkoholi - pisze Maciej Kalwasiński.

W odczuciu autora, o różnicach cen w głównej mierze decydują jednak czynniki rynkowe oraz efekt skali - w Niemczech sieć Lidla liczy sobie 3000 sklepów, czyli 5 razy więcej niż po drugiej stronie Odry.

- To, co dla zachodnich sąsiadów jest zwykłym produktem, dla Polaka może być produktem klasy premium, za który gotowy jest zapłacić więcej. To, co cieszy się popularnością nad Wisłą, nie musi być dobrem pożądanym przez klientów nad Renem itd. Niemiecki rynek jest zwyczajnie dużo większy, a konkurencja dużo silniejsza, dlatego oferta musi być bardziej korzystna dla klienta - dodaje autor.

Oświadczenie w związku z analizą Bankier.pl rozesłał do mediów Sebastian Starzyński, prezes TakeTask SA. (czytaj więcej)

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Romuald 26-11-2017, 14:33:
Zdziwiony jestem że dopiero teraz zauważono.Te precedens stosowany jest od dawna i nie tylko Lidl?
  • Wieslaw 26-11-2017, 13:40:
Nikt nam nie zrobił z kraju śmietniska. To MY pozwoliliśmy i robimy to dalej, aby za parę Euro łapówki, inni wykorzystywali nas nie tylko finansowo. Nikt nas przecież nie napadł. To MY SAMI pozwalamy na wszystko.
  • myszko 25-11-2017, 10:47:
Dlatego 3 produkty do koszyka, 1 do kieszeni. I wychodzimy na swoim. Złodzieja trzeba złodziejstwem...

Zobacz wszystkie komentarze (9)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 044) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.