Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ceny w Lidlu w Polsce i Niemczech: O różnicach decydują czynniki rynkowe

  • Autor: Bankier.pl
  • Data: 24-11-2017, 18:13
Ceny w Lidlu w Polsce i Niemczech: O różnicach decydują czynniki rynkowe

Jeżeli ceny niektórych towarów są niskie w niemieckim Lidlu, to dlatego, że Niemcy nie byliby skłonni za nie płacić więcej, a Polacy to robią, więc sieci opłaca się oferować w niektórych przypadkach wyższe ceny - czytamy w analizie portalu Bankier.pl

Audyt wykonany przez agentów platformy TakeTask wykazał, że produkty marek własnych są w polskim Lidlu średnio o 10% droższe niż u naszych zachodnich sąsiadów. Koszyk z 86 identycznymi towarami różni się o blisko 60 zł. (czytaj więcej)

Krytyczną analizę omawianego badania przedstawił portal Bankier.pl. Autor tekstu ma zastrzeżenia m.in. do zastosowanej metodologii.

- Porównano ceny 86 produktów, co stanowi mniej niż 4 proc. oferty. Dlaczego tylu i dlaczego akurat tych? Bo były identyczne. Na listę trafiły zatem tak "popularne" towary jak "Tealights" - podgrzewacze 50 sztuk, "Orlando" - przysmak dla psa z drobiem czy "Cologran" - słodzik w tabletkach. Jak widać, nie są to produkty, które dominują koszyk przeciętnego Kowalskiego. Po drugie, ceny w sklepach bardzo często się zmieniają z uwagi na promocje (...) Po trzecie, niektóre badane produkty są w Polsce i Niemczech objęte różnymi stawkami podatkowymi - dotyczy to m.in. VAT-u i akcyzy w przypadku alkoholi - pisze Maciej Kalwasiński.

W odczuciu autora, o różnicach cen w głównej mierze decydują jednak czynniki rynkowe oraz efekt skali - w Niemczech sieć Lidla liczy sobie 3000 sklepów, czyli 5 razy więcej niż po drugiej stronie Odry.

- To, co dla zachodnich sąsiadów jest zwykłym produktem, dla Polaka może być produktem klasy premium, za który gotowy jest zapłacić więcej. To, co cieszy się popularnością nad Wisłą, nie musi być dobrem pożądanym przez klientów nad Renem itd. Niemiecki rynek jest zwyczajnie dużo większy, a konkurencja dużo silniejsza, dlatego oferta musi być bardziej korzystna dla klienta - dodaje autor.

Oświadczenie w związku z analizą Bankier.pl rozesłał do mediów Sebastian Starzyński, prezes TakeTask SA. (czytaj więcej)

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Romuald 26-11-2017, 14:33:
Zdziwiony jestem że dopiero teraz zauważono.Te precedens stosowany jest od dawna i nie tylko Lidl?
  • Wieslaw 26-11-2017, 13:40:
Nikt nam nie zrobił z kraju śmietniska. To MY pozwoliliśmy i robimy to dalej, aby za parę Euro łapówki, inni wykorzystywali nas nie tylko finansowo. Nikt nas przecież nie napadł. To MY SAMI pozwalamy na wszystko.
  • myszko 25-11-2017, 10:47:
Dlatego 3 produkty do koszyka, 1 do kieszeni. I wychodzimy na swoim. Złodzieja trzeba złodziejstwem...

Zobacz wszystkie komentarze (9)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH