Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ceny w sklepach sieci franczyzowych na podobnym poziomie

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 13-05-2015, 12:44
Ceny w sklepach sieci franczyzowych na podobnym poziomie
ak wynika z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl franczyzowe sieci sklepów stawiają na jednolity wizerunek cenowy

Jak wynika z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl franczyzowe sieci sklepów stawiają na jednolity wizerunek cenowy, dlatego różnice cen między poszczególnymi placówkami są coraz mniejsze. Wspólne zakupy dla całej sieci i wymóg jednolitych akcji promocyjnych dla klientów powodują, że coraz częściej lokalizacje sieci różnią się między sobą jedynie cenami warzyw i owoców czy pieczywa.

Jak wynika z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl w sieciach sklepów osiedlowych, w sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszyka w ostatni weekend trzeba było zapłacić od 287,61 zł w Lublinie do 310,09 zł w Warszawie, co oznacza różnicę między sklepami w różnych miastach na poziomie 22 zł. Na początku marca ceny w tej sieci wahały się od 292,28 zł w Lublinie do 303,73 zł w Warszawie. Wyższe o kilka złotych ceny mdm. to efekt głównie drożejącej papryki z ok. 8 zł w marcu do ok. 20 zł obecnie.

W 8 badanych miastach w Polsce w sieci Carrefour Express za zakup 50 produktów z Koszyka w ostatni weekend płaciliśmy od 299,16 zł w Lublinie do 315,83 zł w Warszawie, co oznacza 16 zł różnicy między placówkami z tym samym szyldem. W marcu ceny w sklepach Carrefour Express wahały się od 307,99 zł we Wrocławiu do 318,30 zł w Warszawie. Oznacza to, że na przestrzeni miesiąca ceny w sklepach z logo Carrefour Express spadły o kilka złotych.

Sieć Freshmarket proponuje obecnie ceny na 50 produktów z Koszyka od 314,29 zł w Trójmieście do 330,27 zł w Bydgoszczy. W marcu ceny we Freshmarketach wahały się od 286,15 zł w Krakowie do 305,08 zł w Warszawie. Oznacza to podwyżkę cen o ok. 25-30 zł w zależności od miasta. To efekt droższej papryki, herbaty Lipton, oleju Kujawskiego i sera gouda. Różnice cen między różnymi miastami wahają się w granicach 16 zł, co oznacza dalsze ujednolicanie polityki cenowej w tej sieci franczyzowej.

Monitoring przeprowadzono w dniach 8-10 maja 2015. Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.

Czytaj więcej na www.dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH