Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Chata Polska będzie otwierać ok. 40 sklepów rocznie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-08-2015, 11:40
Chata Polska będzie otwierać ok. 40 sklepów rocznie
Sklep Chaty Polskiej w Szamotułach (fot. chatapolska.pl)

Chata Polska zamierza otwierać ok. 40 nowych sklepów rocznie. Oznacza to, że dynamika rozwoju sieci utrzyma się na aktualnym poziomie. Obecnie w ramach sieci funkcjonuje nieco ponad 200 placówek, a za nieco ponad dwa lata ma ich być 300.

- Skupiamy się obecnie raczej na uruchamianiu sklepów większych pod względem powierzchni, więc sądzę, że dynamika ponad 40 otwarć, którą mieliśmy w 2014 r., raczej nie wzrośnie - przewiduje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Sylwester Maćkowiak, prezes Grupy Mar-Ol i dyrektor generalny Chaty Polskiej.

Sieć zamierza otwierać placówki w swoim podstawowym formacie, o powierzchni 400-600 mkw. W przypadku miast, rozważa także sklepy z salą sprzedażową o powierzchni 200-250 mkw.

Nakłady inwestycyjne Grupy Mar-Ol, w obu sektorach działalności (detal i hurt), wyniosą w całym 2015 r. kilkanaście milionów złotych. Spora część tych środków przeznaczona została na rozbudowę magazynu centralnego grupy w Kostrzynie. Oprócz tego Mar-Ol zainwestował w nowy, udoskonalony system ERP, oraz we własne sklepy.

W minionym roku Grupa Mar-Ol poprawiła swój wynik finansowy względem roku 2013. - Mówiąc o całej grupie, udało nam się urosnąć. Jeśli chodzi o same sklepy detaliczne, sprzedaż like-for-like mieliśmy na nieznacznym minusie, ale trzeba pamiętać, że w końcówce minionego roku pojawiła się w Polsce deflacja, która zaważyła na wynikach wszystkich sieci - komentuje Maćkowiak dla serwisu portalspozywczy.pl. Szef Chaty Polskiej podkreśla, że spora część sklepów spółki zanotowała dynamiczny wzrost sprzedaży rok do roku. Oprócz tego udało się odnotować wzrost przychodów ze sprzedaży w całej części franczyzowej, również w ujęciu like-for-like.

Na poprawę wyników grupy w przyszłości wpłyną m.in. oszczędności uzyskane dzięki optymalizacji logistyki. Lada dzień, jeszcze w sierpniu, oddana do użytku zostanie rozbudowywana część magazynu centralnego w Kostrzynie. Dotychczas powierzchnia magazynu wynosiła 5,7 tys. mkw., a teraz wzrośnie do 11,1 tys. mkw.

- To oznacza, że zyskamy możliwość cross-dockowania praktycznie do wszystkich oddziałów, które znajdują się w zasięgu działania Grupy Mar-Ol. Mówiąc to, mam na myśli działający już cross-dock do Zielonej Góry, a oprócz tego będziemy realizować cross-docki do Wrocławia, Pruszcza Gdańskiego, Łodzi i Szczecina. Będziemy to robić wszędzie tam, gdzie wyda się to ekonomicznie uzasadnione. Oznacza to również, że produkty o niższej rotacji, które sensownie jest trzymać w jednym magazynie, dystrybuować będziemy właśnie z tego konkretnego magazynu. Będziemy ograniczać dystrybucję takich artykułów w pozostałych miejscach, gdyż nie widzimy uzasadnienia dla trzymania niewielkich zapasów danego towaru - tłumaczy dyrektor generalny Chaty Polskiej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 824) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.